Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

roken het blijft een teer onderwerp

Roken is niet alleen sclecht, er zijn meer dingen die slecht zijn voor de gezondheid.
Suiker, vet, chocolade enz....

Aan autorijden sterven er jaarlijks ook mensen, dus kan men dat ook wel gaan verbieden, en somige mensen hebben der ook last van.

We hebben allemaal wel iets om over te klagen, en we doen allemaal wel iets verkeerd in de ogen van een ander.

mensen geniet iedere dag of het je laaste is, ooit krijg je gelijk.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

In restaurants ben ik er voor.... in discotheken & cafe's tegen... ik vind het geen bal aan als vrienden/vriendinnen die roken om het half uur naar buiten gaan om te roken... en bovendien in discotheken zijn ook rookmachines dus wat maakt het uit.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Openbare ruimtes, niet roken.
Voor de rest tegen het rookverbod.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
IK! Roken is niet meer van deze tijd. Je laat ook geen winden in he openbaar.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik ben voor het verbod om200 km per uur te rijden. Ik ben voor het verbod dat nog niet 16 jarigen zomaar overal alcohol mogen kopen. Ik ben voor het verbod om harddrugs te gebruiken ,en natuurlijk ben ik voor het rookverbod waar duizenden mensen aan dood gaan!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als roker heb geen problemen met niet roken in een restaurant.
Het rookverbod in café's vind ik onzin.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het rookverbod in de horeca is het gevolg van de eis die Europa stelt dat personeel rookvrij moet kunnen werken, dus ook in de horeca. Daar ben ik voor. De uitzondering die naar mijn oordeel terecht is als er in een café geen personeel werkt, dus alleen de eigenaar achter de bar staat. Verder een prima maatregel, ook in de horeca.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Met tabaksrook breng je anderen bewust schade toe die kan lijden tot de dood. Roken is dus min of meer gelijk aan wapengekletter en zou onder de wapenwet moeten vallen. Wapens zijn verboden dus roken behoort ook verboden te zijn.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik ben voor het rookverbod. Indien het toch gedoogd wordt en ik (ongewild) in de kroeg passief moet roken, dan moeten de rokers maar passief drinken (Dus mag je je biertje in hun gezicht uitspuwen).
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik ben voor het rookverbod (ook in de horeca).

Werknemers hebben het recht om te werken in een ruimte waarin zij niet hoeven mee te roken (wat behoorlijk schadelijk is voor de gezondheid). Ik zie niet in waarom dit niet zou hoeven gelden voor de horeca. Roken toestaan in cafe's zonder werknemers zou oneerlijke concurrentie opleveren tegenover cafe's met personeel. Horeca-ondernemers zagen al 5 jaar geleden aankomen dat er een rookverbod aan kwam, als ze in die tijd gewoon een rookruimte hadden gebouwd dan hadden ze nu niet zo'n probleem gehad.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
wel in openbare ruimtes, hotels en restaurants, maar niet in cafe's en discotheken.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Openbare ruimtes geen bezwaar, restaurants ook niet, tip voor restaurant doe een bar gedeelte waar wel gerookt mag worden tussen de gangen door :P

Cafe's en discotheken ben ik tegen, gewoon laten roken.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Er is geen fundamenteel verschil tussen restaurant, café, discotheek en trein. Alle zijn openbare ruimten. Dus of overal een rookverbod, of nergens.

Ik ben ervoor overal een rookverbod te hanteren.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wat is de zin van een enquete op deze website? Een paar zijn voor, een paar zijn tegen en nog een paar zitten er tussen in.
En dan?
16 jaar geleden
Ha, die TingTong;

Ik ben in principe tegen het verbieden van zaken zolang je anderen er geen overlast of schade mee toebrengt. Probleem is alleen dat mensen daar verschillende opvattingen over hebben. Maar ik zou er nix op tegen hebben als mensen de vrijheid zouden hebben om een specifieke rokerskroeg te openen of te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik ben fundamenteel tegen het rookverbod in de huidige vorm.

Ik vind dat je als werkgever zelf mag bepalen of er gerookt wordt in je bedrijfsgebouw. Natuurlijk moet dit wel in goed overleg gebeuren. Het is niet aan de overheid om zich hierin te gaan mengen op de manier waarop dat gebeurt.

Als roker ben ik wel voorstander van het feit dat je er anderen niet mee lastig dient te vallen, als dat hier en daar wettelijk afgedwongen moet worden kan ik daar inkomen, maar dan moet het wel proportioneler zijn dan het nu is. Het staat namelijk in geen enkele verhouding meer tot datgene wat men probeert te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik ben ervoor om overal het rookverbod te doen gelden.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
ik ben tegen het rookverdob behalve in restaurants. discos en andere uitgaans gelegenheden moet gewoon gerookt kunnen worden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik ben voor een geheel rookverbod.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik vind het prettig om na een avondje stappen met redelijk frisse kleren weer thuis te komen.
Vroeger stond m'n kleding (ruik je zeker de volgende ochtend) onwijs naar rook.

Roken prima, maar lekker in je eigen huis waar je er niemand mee lastig valt.

Ik ben gek op sex, maar ik steek hem ook niet overal te pas en te onpas in.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing