Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Elke gemeente heeft hieromtrent een klaar en duidelijk reglement.
Dat reglement kan gaan van gedoogbeleid (= oogluikend toegstaan zolang de buren niet protesteren) tot extreme regelgeving omtrent materiaal, grootte afstand tot het volgende huis enz.

Mij lijkt het bovendien heel erg logisch dat de boomhut geen schending van de privacy van de buren tot gevolg mag hebben.

Praat er eerst eens met jullie buren over en als die er geen bezwaar tegen hebben dan heb je die geruststelling reeds.

Toch zou ik aanraden om daarnaast ook per email of telefonisch contact op te nemen met jouw stads- of gemeentebestuur.
Dan weet je zeker aan welke regels jullie je in jullie buurt dienen te houden en als je je daar dan ook aan houdt dan kunnen jullie tenminste met een gerust hart van jullie boomhut genieten.
Er van uitgaande dat je degelijke materialen gebruikt en degelijke aanhechtingspunten voorziet hé ;-)

Liefs en veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is geen wet die dat verbiedt dus het is legaal. Tenzij de Algemene plaatselijke verordening van j gemeente het verbiedt. In de regel is dat niet het geval indien je het in de achtertuin doet.
11 jaar geleden
Legaal. ook geen vergunning nodig. ik heb er al jaren een staan.

Waar je wel op moet letten is dat het niet aangemerkt kan worden als woning/recreatiewoning. Ook niet voor verhuur. Dus als je allerlei luxe (badkamer / isolatie / verwarming etc) gaat toevoegen, dan is het geen boomhut meer. Niet te mooi maken dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing