Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

't Systeem kan veel veiliger. Maar dan moet jij ook veel meer belasting betalen om allerlei mogelijke (extra) veiligheidsmaatregelen in te voren danwel de huidige veiligheidsmaatregelen beter te controleren. Dus als jij (en de rest van 't land) nu ff 5 euro extra per maand betaald, kan 't weer allemaal een stuk veiliger.
Maar ook dan zal je trouwens nooit echt 100% kunnen halen - 't laatste gedeelte van die 100% halen, dat gaat logaritmisch qua benodigde kosten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Logaritme. Zo ook met bijv. internet: 100% beschikbaarheid is onzin en niet mogelijk. Ook weer vanwege die logaritmisch stijgende kosten om de laatste milli-procentjes te halen.

Een tweede is dat veel werknemers hun verantwoordelijkheid niet hoeven nemen - er staat geen straf op (in de praktijk) als je iets gigantisch verkeerd doet. (Of je wordt zelfs weggepromoveerd.) Die ene topman van een bank die 32 miljoen ontving - die dan beweert dat ie kwaad is dat ie dat kreeg (wat een onzin - geef 't dan aan greenpeace ofzo) - zulks gebeurt ook op kleinere schaal, hoor. Zoals bij 't spoorwegpersoneel en bij de toezichthouders. Niemand hoeft verantwoordelijkheid af te leggen. Dus gaat 't een volgende keer evenzeer weer mis.

Ik chargeer natuurlijk een beetje - soms worden er daadwerkelijk mensen veroordeeld voor grove nalatigheid. Maar over 't algemeen vind ik dus dat er gewoon te weinig straffen worden uitgedeeld c.q. dat er te weinig gestraft wordt.

Verder eerst nog maar eens de oorzaak afwachten, zou ik zeggen - als de oorzaak een koperdiefstal aan 't spoor blijkt te zijn: tja, da's dus typisch iets wat binnen dat laatste procent veiligheid valt wat logaritmisch duur is om te voorkomen.

Dan moet je 't trouwens niet vergelijken met bepaalde andere landen - waar zulke zaken maandelijks gebeuren i.p.v. één keer in de 10 jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat chauffeurs het rode licht negeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat trein bestuurders niet opletten of het licht op rood of groen staat het is meestal een menselijke fout
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ook bij het treinongeval in Belgie bleek; omdat vaak de beveiligingssystemen verouderd zijn. Dit in combinatie met menselijke fouten die gemaakt worden.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Mogelijk, zelfs onafwendbaar, conform de Wet van Murphy. Alles wat mis KAN gaan, dat ZAL, vroeg of laat, mis gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo pessimistisch denken. Daar ben ik het helemaal niet mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wet van murphy wordt vaak verkeerd toegepast. Want die wet zou alleen geldig zijn als alles oneindig vaak werd herhaald. En als iets oneindig vaak gebeurt, dan heeft die hele wet geen speciale waarde meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou er ook niet van, maar het is een heuse wet.
Dura lex, sed lex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En @ mmm; Oh, vast en zeker. Maar de dagelijkse toepassing is: als iets kan misgaan, dan is er dus een kans dat het misgaat. En ook hele kleine kansen zijn kansen. Oneindigheid en wortels uit –1 zijn geweldige wetenschappelijke argumenten, maar je hebt er zo weinig aan als er doden vallen bij een treinongeluk.
Een trein besturen blijft nog altijd mensenwerk.
Mensen kunnen fouten maken,het zou in dit geval niet mogen maar het gebeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een mens nog steeds een mens is en dus niet zonder fouten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Menselijk falen! Helaas is het, NET ALS BIJ ONS, in België zo, dat machinisten, rangeerders en ander spooronderhoudsmedewerkers, worden belast met onregelmatige diensten die zeker 12 tot 16 uur kunnen duren. Je hoort het niet en je leest het niet, maar het gebeurd stelselmatig! Arbeids en rusttijden worden ook hier in NL volledig geschoffeerd!

Toegevoegd na 1 minuut:
Schrikken jullie ervan hè? Welnu, dit is slechts een tipje!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan allemaal veel veiliger als we geavanceerde computersystemen zouden inzetten.
Echter heeft men nog steeds iets tegen automatisering omdat het banen zou kosten terwijl het tegendeel al lang en breed bewezen is.
Daarnaast vertrouwen we computers op dergelijke plaatsen niet, terwijl we computers op andere plaatsen wel vertrouwen waar dat juist niet zou moeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal komt het door mensen die onsecuur werken.
wat ik zelf erg veel voor vindt komen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo moeilijk: "Waar mensen werken worden fouten gemaakt!"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste oorzaken van alle treinrampen in de hele wereld zijn nog steeds menselijke fouten .

Toegevoegd na 3 minuten:
zoals door rood licht rijden defecten aan de treinen niet constateren . slecht onderhoud
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: