Stank overlast van de honden van onze buren. Wat te doen?
Wij wonen in een rijtjeswoning en onze buren hebben een hondenkennel gemaakt van de schuur. Hierin verblijven een stuk of wat (denk vijf) rottweilers. Deze dienen tevens voor de fok, als extra zakcentje wanneer er weer wat pups worden verkocht. Deze dieren zorgen voor behoorlijke stank overlast, vooral in deze hete periode. De dieren verblijven daar vrijwel permanent, worden uiteraard wel uitgelaten. Onze tuin zit onder de strontvliegen. De uitwerpselen van de honden worden in de container gegooid. Wanneer deze open gaat dan is het niet te harden in onze tuin. Ook tussendoor is de lucht van de hondenkennel niet te harden. Buiten eten is zo niet echt smakelijk. Qua geluidsoverlast zijn wel wel gewend aan geblaf en gejank, maar fijn is het niet. Vooral omdat ik me ook zorgen maak om de temperatuur in de kennel. Die loopt in een schuurtje in de brandende zon natuurlijk erg snel op. We horen de laatste tijd ook veel onrust vanuit de kennel.
Wat kunnen we het beste doen? Ik wil hem ook niet beledigen of van zijn extra spaarcenten ontdoen. Hij heeft altijd al veel grote honden gehad. Altijd wel rottweilers. Het is dus ook een hobby van hem. Maar het gaat gewoon ten koste van ons woongenot.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.