Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn de Amerikanen zo nationalistisch?

Ik bedoel , ik kan het me in Nederland niet voorstellen dat als we naar school , of naar het werk gaan trouw zweren aan de vlag en het volkslied zingen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Amerika is een nog vrij jonge natie, de laatste uitbreiding ligt nog niet zo ver achter ons en daarbij komt dat het een melting pot is die veel culturen en herkomst nationaliteiten aan zich moet binden wil de Big MacSam door kunnen blijven gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze zijn zo nationalistisch omdat ze al op school trouw moeten zweren aan de vlag en het volkslied moeten zingen.
15 jaar geleden
het zit in de cultuur ingebakken volgens mij. Als je zo wordt opgevoed neem je dat (vaak) over. Daarbij komt kijken dat het natuurlijk een van de machtigste landen van de wereld is... dus ja, bijna een logisch gevolg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou voor Nederland toch ook niet gek zijn om wat vaker stil te staan bij alle fantastische dingen die ons land te bieden heeft. Amerikanen zijn trots 'gemaakt' door de bovengenoemde 'rituelen'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eén volk , één natie
Dat is het parool!
Amerikanen zijn ook trots op zichzelf!
Hun geschiedenis bewijst ook een vastberadenheid en een opgroei naar degelijkheid en vooruitgang in standvastigheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing