Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Aangerand, zal ik aangifte doen?

Ik had een fotoshoot met een nieuwe fotograaf 1op1 en hij vond mij al heel erg sexy maar na een tijdje heeft hij mijn prive plekken af en toe aangeraakt. Hij deed alsof het perongeluk ging maar toen ik hem er op wees zei hij "Sorry je bent gewoon zo sexy ik kon mij niet inhouden'' Nou heb ik echt haat voor deze fotograaf en zou ik hem het liefste aanklagen maar ik ben bang want deze fotograaf heeft mijn adres en ik ben bang dat die mij komt bezoeken. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Zelf zou ik wel aangifte doen, want hij wegkomt met zo'n daad bij jouw dan gaat hij dat ook bij een ander doen. Misschien dat die persoon nog slechter af is.
Ik zou eerst naar de politie gaan en hen vragen of het verstandig is om aangifte te doen. Zij kunnen je meestal goed adviseren hierin. Ook is er dan al een melding geweest die in de toekomst van pas kan komen.

Je kan ook contact opnemen met slachtofferhulp om hier informatie te vragen.

In de link staat hoe je contact met hen kan opnemen.
Sterkte en niet bang zijn.
11 jaar geleden
Je moet altijd aangifte doen! Als je geen aangifte doet, kunnen ze niets tegen deze viezerik beginnen. Als hij later weer iemand aanrandt en dat meisje besluit ook aangifte te doen, is de kans groter dat de politie ermee aan de slag gaat als er al eerder aangifte tegen hem is gedaan. Aangifte kun je online doen en of bij het politiebureau in de buurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk zou ik geen aangifte doen maar kordater optreden tegenover deze fotograaf. En in jouw geval is kordater optreden: Wegblijven!

Jij bent de baas over jouw lijf en als jij je niet kordaat weg trekt als zich iets voordoet wat jij niet wil dan geef Jij de verkeerde signalen aan die ander.

De keuze is natuurlijk aan jou om met deze vage beschrijvingen naar de politie te stappen maar ik garandeer jou dat hun kruisverhoor jou veel meer ongemakken zal bezorgen dan die je thans ervaren hebt bij de fotograaf.
Met andere woorden:
Reken er niet op dat de politie jou zonder slag of stoot gelooft want er zijn in de loop der tijden reeds veel te veel valse beschuldigingen tegenover derden neergelegd waardoor degenen die een klacht komen neerleggen vaak ondervraagd worden alsof zijzelf de beklaagden zijn.

De politie zou bijvoorbeeld kunnen vragen hoe het mogelijk is dat deze fotograaf per ongeluk jouw prive plekken aan kan raken?
Wat zijn voor jou prive plekken en waarom geef jij ze 'bloot' als jij niet wenst dat anderen ze aanraken?
Over welk fotoshoot ging het?

En dit zijn dan nog de hééle brave en weinig insinuerende vragen hé.

Denk hier maar eens héél goed over na en werk in de eerste plaats aan jouw persoonlijke lichaamstaal.
Stel je van meet af aan assertief (niet agressief dus) op waardoor het voor derden duidelijk is waar Jouw specifieke grenzen liggen.
Maak jouw grenzen ook verbaal duidelijk want ook dat voorkomt heel wat ongewenste benaderingen van anderen.

Breng jezelf en jouw grenzen op een respectvolle manier over zodat je geen kwaad bloed opzet bij anderen maar net Respect afdwingt op een wijze die alle betrokken partijen als leuk, boeiend én leerrijk ervaren!

Met dit soort acties ga je jouw leven en dat van anderen veel meer verrijken dan voor de weg van aanklacht te kiezen.

Nogmaals, denk hier maar eens héél goed over na en neem pas actie van zodra je jouw eigen impact in het geheel alsook de gevolgen op korte en lange termijn hebt overzien.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing