Aangerand, zal ik aangifte doen?
Ik had een fotoshoot met een nieuwe fotograaf 1op1 en hij vond mij al heel erg sexy maar na een tijdje heeft hij mijn prive plekken af en toe aangeraakt. Hij deed alsof het perongeluk ging maar toen ik hem er op wees zei hij "Sorry je bent gewoon zo sexy ik kon mij niet inhouden'' Nou heb ik echt haat voor deze fotograaf en zou ik hem het liefste aanklagen maar ik ben bang want deze fotograaf heeft mijn adres en ik ben bang dat die mij komt bezoeken. Wat moet ik doen?
Immers...
wie, om welke reden ook, niet duidelijk kan/durft aan te geven waar de persoonlijke grens ligt die zal zich altijd wel ergens laten domineren of aanraken op een wijze die niet gewenst is. Ik spreek uit persoonlijke ervaring dus ik weet echt wel waarover ik het heb.
Toen ik nog jong, aantrekkelijk en héél onzeker was trok ik ook dit soort situaties aan.
Geen enkele aanklacht werd ooit serieus genomen en aanvankelijk werd ik daar woest om.
Doch in de loop der jaren ben ik duidelijke patronen gaan herkennen in mijn leven en dat van anderen. Sinds ik blaak van Liefdevolle intenties voor mezelf en anderen trek ik dat soort zaken nooit meer aan. Dat kan je aan het toeval wijten maar dat is niet zo.
Toen ik me onbewust als onderdanig, minderwaardig of als slachtoffer opstelde werd ik ook als dusdanig behandeld en benaderd.
Sinds ik me bewust als gelijkwaardig aan anderen ben gaan opstellen word ik ook in verhouding benaderd en behandeld. Anderen veranderen dus van houding in verhouding tot onze eigen status van zijn.
Niet meer, niet minder. Denk hier allemaal maar eens héél goed over na vooraleer de 'schuld' van eender wat bij derden wordt gelegd.
Die derden zijn evenzeer slachtoffer van de verwarrende signalen die het zogenaamde slachtoffer uitstuurt.
Pas wanneer mensen bewust omgaan met zichzelf en zichzelf beter leren kennen... pas dan kunnen ze ook duidelijkheid scheppen bij hen die zich thans slachtoffer voelen. Liefs en fijne assertieve, vredelievende dag nog!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.