Hoeveel procent, van de bevolking in Haïti is rijk?
Toegevoegd na 10 minuten:
Ter verduidelijking, omder rijk versta ik, goed in staat in je dagelijkse levens behoefte te voorzien een huis en een baan hebben en wat over te houden.
Zag nl van de week een overvolle supermarkt, waar mensen met volle karren liepen, net als hier.
Het schokkende was dat ze op vragen of ze hun landgenoten gingen helpen, keihard nee zeiden.
Ook zaten er mensen in een restaurant te eten. Aan de overkant van de straat was een tentenkamp.
Alsof we eerst moeten doneren, zodat anderen niet naar ons kijken. Doneren we nu onvoorwaardelijk, of doneren we met een duidelijke zelfbeschermende reden.
Ik vind er altijd een nare nasmaak aan zitten. Weet dat als iemand met een vinger naar iemand wijst, hij met drie vingers naar zichzelf wijst.
Maar daar gaat mijn vraag ook helemaal niet over. Ik vond de enorme tegenstelling tussen rijk en arm schokkend. Dus vroeg ik me af hoe groot die groep 'rijke' is.
En mag me er toch wel over verbazen, dat over de hele wereld inzamelings actie's gehouden worden, maar er door de mede bewoners van Haïti zo gereageerd wordt.
De mens in onze samenleving is mij inziens teveel gericht op de buitenwereld. Altijd heeft een ander het gedaan, altijd moet er een schuldige zijn, behalve wij zelf.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.