Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doe tegen uitschelden door Buurvrouw

De buurvrouw heeft een hekel aan buitenlanders. als er buitelandse kinderen langs lopen scheld ze die uit.
De politie is hier al eens voor aan haar deur geweest.
Nu scheld de buurvrouw heel erg vaak mijn zoon uit omdat hij met hun speeld. Dat mag hij niet van haar.
nu is hij een kanker nikker neuker, of een kanker turken ziekte. het is zo erg dat hij niet meer bij haar voor de deur langs durft o naar huis te gaan.
mijn zoon is 10 jaar oud. Wat kan ik en wat moet ik hier aan doen.

al vast vriendelijk bedankt voor uw antwoord

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K
Rieneke1
11 jaar geleden
Ik zou als eerste naar de wijkagent stappen, en zien wat die voor je kan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat jouw buurvrouw een hekel aan buitenlanders heeft hoor.
Ik denk eerder dat ze er geen raad mee weet omdat niemand haar ooit leerde dat buitenlanders in wezen een zelfde Liefdevolle samenleving nastreven als iedereen.
En geef toe, de publieke media helpt de mensen niet consequent om een andere kijk te krijgen op de diverse culturen.
Er worden meer negatief klinkende berichten de ether in gestuurd dan positieve en als niemand die buurvrouw daadwerkelijk andere voorbeelden geeft dan gaat ze die kanalen geloven die het vaakst en het hardst hun zogenaamde waarheid verkondigen. Het is dus aan jullie om daadwerkelijk aan te tonen dat jullie anders zijn dan vele mediaberichten haar hebben doen geloven. En ja, dat zal tijd en inspanningen vergen maar jullie zullen er allemaal wel bij varen als jullie oprechte intenties tot verbetering kunnen activeren, dat weet ik zeker.
Hoe oprechter jullie hier zelf mee omgaan des te sneller je gewenste resultaten zal boeken. Verhuizen of klachten neerleggen is geen optie tot beterschap, integendeel.
Onze ware intenties nemen we overal mee en van zodra die verstoken zijn van oprechte intenties van Liefde dan trekken we onvermijdelijk weer onheil aan. Ooit schreef ik aan een scheldende buurvrouw het volgende:
'Ook als je roept en tiert Hou ik nog steeds van Jou'
ik gaf er haar een knuffelbeer met een hartje bij en de verbazing was compleet.
Ik meende op dat moment ook écht wat ik schreef en het heeft mij geïnspireerd om zulk soort reacties vaker te geven.
Het heeft mijn leven een onbetaalbare aangename wending gegeven. En dat is wat ik ook jou en iedereen wens! Denk hier maar eens meer dan één keer over na terwijl je geniet van de + die ik je geef voor deze inspirerende vraag ;-) Fijne dag nog!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Aan de buurvrouw kun je niets doen. Je kunt je zoon vertellen dat er mensen zijn die zo slecht denken dat ze eigenlijk ziek er van zijn en gaan schelden.
Dat het niet aan hem ligt, en haar gescheld moet proberen te negeren
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan weldegelijk optreden tegen verstoring van het woongenot.
anneliez
11 jaar geleden
ik bedoel dus: Aan de mening van de buurvrouw kun je niets doen, en wat woongenot betreft: de politie is al ingeschakeld, dus dat zou geen nieuw idee zijn
Hier wordt duidelijk het woongenot aangetast.

Hier zijn twee mogelijkheden;

1
Als je een huurhuis hebt, neem contact op met de verhuurder, deze dient uw woongenot te waarborgen en bij voortdurende verstoring van het woongenot de dader uit het huis te verwijderen.

2
Bij een koopwoning neem jet het beste contact op met het gemeentebestuur, ook zij zijn verantwoordelijk voor woongenot in de buurt, indien nodig dienen zij er voor zorg te dragen dat het woongenot niet aangetast wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve de goede adviezen die al gegeven zijn:

De politie blijven bellen.
Iedere keer als het gebeurt en jouw zoon ontdaan thuis komt,
bel jij de politie dat jouw buurvrouw overlast veroorzaakt en
jouw kind geestelijk mishandelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- is onterecht.
Ik vermoed dat een redelijk gesprek niet mogelijk is met zo iemand maar je zou het kunnen proberen.

Maak een lijstje van elk incident: wat zei ze precies, op welke datum en welk tijdstip.
Zoek getuigen die je verhaal kunnen bevestigen.
Aangifte doen en melden. Desnoods vaker dan 1 keer.
http://www.meldknop.nl/Pesten/Discriminatie_racisme.

Meld de overlast bij je woningbouw vereniging als je in een huurhuis woont.
Als er niets gebeurt, ga dan eens praten met iemand van de plaatselijke pers of met iemand uit de politiek.

En je hebt je zoon natuurlijk al uitgelegd dat de buurvrouw niet goed bij haar hoofd is en dat dit gedrag eigenlijk nogal zielig is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wijkagent/woningstichting/buurtbemiddeling(?).
Iedere keer politie bellen en melden.

IEDER incident OPSCHRIJVEN in een groot blok met ALLE bijzonderheden erbij. Dit is NODIG voor als er (eindelijk) ACTIE ondernomen wordt, dan heb je een "DOSSIER" met alles wat er gebeurd is:

datum
actie -schelden-
namen-buurvrouw-je zoon
door jou ondernomen actie- politie gebeld/wijkagent geïnformeerd

Noteer alles, dat is heel belangrijk, want daarmee geef je aan HOE VAAK en HOE ERG het is wat er STEEDS gebeurt!
Geef NIET op, bij dit soort hele vervelende toestanden gaat het er om dat de AANHOUDER WINT, dus BLIJVEN BELLEN!

Sterkte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nog goede contacten hebt met andere buren en zij hebben er eventueel ook last van zou ik buurtbemiddeling inschakelen als deze aanwezig is. Samen sta je sterk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is in de eerste plaats heel erg belangrijk dat ook Jij heel oprecht begrip (Liefde) kan opbrengen voor het onvermogen van deze buurvrouw.
Want...
wij zenden allemaal, bewust en onbewust, non-verbale signalen uit en als onze verbale taal niet overeenstemt met onze non-verbale taal (= onze intenties) dan ontstaat er verwarring tussen de diverse personen in ons sociale netwerk.

Ga dus eerst eens bij jezelf kijken of jij wel degelijk in staat bent om heel oprecht begrip op te brengen voor het gedrag van deze buurvrouw. Pas wanneer jij jezelf oprecht begripvol (= zuiver Liefdevol) kan opstellen tegenover jouw buurvrouw... pas dan kan jij ook jouw zoon deze onbetaalbare en levensnoodzakelijke gave meegeven.

En weet je wat het mooie is?!
Van zodra jullie beiden bewust en consequent bezig zijn met jullie eigen vermogen tot Liefhebben dan verdwijnt jullie 'onbewuste' angst voor de buurvrouw en onuitgesproken nemen jullie ook angst bij die buurvrouw weg.

Want dat is wat deze buurvrouw parten speelt.
Ze is bang voor veranderingen die andere culturen met zich meebrengen.
Dat merk ik bij vele mensen en ooit, héél lang geleden wist ik zelf ook geen blijf met de komst van mensen die een andere taal en cultuur hanteerden dan ik.
Ik ben pas veranderd doordat deze mensen zelf Liefdevol met mij bleven omgaan en vandaag ben ik één van de grootste voorstanders van al die volksverhuizingen want nu hoef ik niet eens op vakantie te gaan om hun taal en gewoontes te leren kennen ;-)

Dus kort en krachtig:
Bewust herkenbare teken van Liefde uitzenden staat garant voor het terugkrijgen van herkenbare vormen van Liefde!
Waak élke dag opnieuw over Jouw ware intenties en focus élke dag opnieuw op Liefde voor élk facet van de schepping. Dus óók voor jouw buurvrouw en anderen die nog niet in staat zijn om hetzelfde te doen.

Dit is bovendien het mooiste Geschenk dat we onszelf en anderen kunnen geven.
Dit is de meest eenvoudige, zuivere én efficiënte manier om aan deugddoende en lonende zelfontwikkeling te doen.

Gun anderen Altijd het voordeel van jouw oprechte Liefdevolle intenties (begrip, geduld, verdraagzaamheid, dankbaarheid, eerbied enz.) en je zal versteld staan over de welgekomen veranderingen in jouw leefwereld.
Want...
wij worden via 'moeilijke' situaties en mensen getest op ons vermogen om te 'Blijven Houden Van' wat is zoals het is!

Grijp deze kans om te slagen in deze test en je kan je Geluk niet meer op, dat Garandeer ik!

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vergeet even dat jij niet woorden gebruikte als " kanker nikker neuker" toen jij je nog geen raad wist met de komst van die mensen (tenminste dat neem ik even aan). Als iemand zo begint kun jij dan nog liefde geven naar die persoon? Ik niet, dan zal die persoon eerst zelf een stap moeten zetten. Ik snap best wat je bedoelt maar dit gaat werkelijk te ver. NIEMAND scheldt mijn kind uit voor kanker, nikker, neuker!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding