Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Vroeger bestond het weekend uit 1 dag namelijk de zondag. Door stakingen van arbeiders is er de vrije zaterdag bij gekomen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog vroeger had je ook geen zondag...
ronron1212
11 jaar geleden
Wat is relatief vroeger betekent in dit geval in de vijftiger jaren van 1900.
Antoni
11 jaar geleden
In het jaar 1900 waren er geen vijftiger jaren. Bedoel je de twintigste eeuw (1901-2000)?
ronron1212
11 jaar geleden
195=0 t/m 1960 zo dit noemen wij nog steeds de vijftiger jaren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ronron, dat snappen wij ook maar je hebt het niet over de vijftiger jaren van 1900. Je kunt het wel over de zomermaanden van 1900 hebben of over de jaren vijftig van de twintigste eeuw.
omdat maandag en dinsdag begindagen van de week zijn,woens-donder-en vrijdag de midweek zijn,blijven zater-zondag over om weekeinde te zijn.weekend dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het ook te kort voor een fulltime werkend mens. En meer mensen vinden dit, vandaar dat sommige mensen nu 32 of 36 uur werken ipv 40 zodat ze nog een extra dag in de week vrij zijn of uren kunnen opbouwen om af en toe een dag vrij te kunnen nemen. 5 dagen werken en 2 dagen vrij is al heel lang zo en wat ouderwets vind ik zelf. 4 daagse werkweek zou beter zijn denk ik maar ja daar zullen wel weer nadelen aanzitten vermoed ik en daarom houden ze het maar zo in stand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding