Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik de naam van mijn 'aanrijder' vinden?

Toen ik 14 was (twee jaar geleden), ben ik aangereden door een vrouw. Ik was een 20 tal minuten onder mijn bewustzijn, en die tijd is die vrouw bij me gebleven. Toen ik naar het ziekenhuis werd gebracht met de ambulance, hebben ze röntgenfoto's getrokken. Ik had een zware hersenschudding, maar ik had niets gebroken. Alles oké dus, van die vrouw heb ik nooit iets teruggehoord. Een jaar later pas ontdek ik, dankzij de assistent van orthopedist, dat zowel mijn staartbeentje 90° was gebogen vanonder en mijn meniscus misvormd is. Mijn dokter zelf geloofde me eerst niet toen ik zei: ''Het voelt alsof ik doodga wanneer ik loop.'' De MRI scans en de operatie kostten wel wat en ik vind dat mijn aanrijdster dat wel mag weten. Kan het zijn dat haar naam ergens staat opgeschreven? Ikzelf zou het niet weten, ik was even in een andere wereld het uur na het ongeval.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Indien er politie ter plaatse is geweest, en daar ga ik wel van uit, dan kan uw verzekeringsmaatschappij de gegevens van de andere partij opvragen. deze vrouw kan dan alsnog aansprakelijk gesteld worden voor de schade. hierbij geldt natuurlijk nog steeds: wie eist, die bewijst. jij zult dus aannemelijk moeten maken dat de klachten die je nu hebt, voortkomen uit de aanrijding van toen.
12 jaar geleden
Als er geen verzekeringsgegevens zijn uitgewisseld en geen politie bij is geweest is het niet mogelijk om te achterhalen wie het was. Je kunt wel navragen wat er in het ambulance rapport staat. Op te vragen via de ehbo van het ziekenhuis waar je gebracht bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in België woont:

Je ouders hebben (verplicht) een autoverzekering afgesloten die schade na een ongeval e.d. dekt. Ga eens na of ze daarbovenop ook een "rechtsbijstandverzekering" hebben genomen. Hierdoor zou jouw verzekering financieel tussen kunnen komen in de operatie, ten gevolge van dat ongeval. Uiteraard zal deze verzekering eerst nagaan of je letsel wel het gevolg is van dat ongeval.

Jouw verzekeringsmaatschappij zal ook contact opnemen met die van je aanrijdster.

Toegevoegd na 7 minuten:
Omdat jij werd overgebracht naar het ziekenhuis (dus in geval van lichamelijk letsel), werd de politie ook naar de plaats van het ongeval gestuurd. Dat is een standaardprocedure bij verkeersongevallen. De identiteit van de vrouw is daarom geregistreerd, maar dat zal je verzekeringsmaatschappij dan nagaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de precieze datum weet van de aanrijding en je stapt naar het politie bureau en je legt hier je vraag neer, dan zul je het aanrijdingsformulier wel mogen inzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing