Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom horen we niets van de Dominicaanse Republiek na de aardbeving op Haiti?

De hele wereld snelt te hulp, terwijl zij toch het dichtstbij zitten. Waarom werd er bijvoorbeeld niet meteen een luchtbrug op de Dominicaanse Republiek opgezet nadat bleek dat het kleine vliegveld op Haiti de stroom niet kon verwerken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Politiek, oud zeer en achterdocht. Het is niet voor niets zo dat de oost- en westkant van Hispaniola nog altijd twee verschillende landen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De Dominicaanse Republiek heeft zijn handen vol aan de mensen die de grens over vluchten en aan alle zieken en gewonden die er worden verpleegd.
Het ligt niet aan de DR dat de hulpgoederen en diensten direct naar Haiti worden gevlogen, daar zijn de hulporganisaties zelf verantwoordelijk voor, ze weten waarschijnlijk niet dat er nog een land op dat eiland ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fe-niks: (hulpverleners) weten waarschijnlijk niet dat er nog een land op dat eiland ligt.
Ik stel voor dat feniks de hulpverleners die het niet weten een link stuurt naar Goeie Vraag. Op Haiti zullen ze heel dankbaar zijn.
Op de DR hebben de inwoners zelf niks te makken en werken voor een hongerloontje. Dus ze kunnen niet veel al zouden ze willen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De DR wilde best haar vliegveld openzetten en verhoogde toen ook meteen de landingsrechten naar 100.000 dollar.
Pijnlijk!

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik heb me vergist in een nul: de landingsrechten zijn €10.500,00.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wat ik gehoord heb (uit zéér betrouwbare bron)?! Cordaid is niet eens in staat om met hun 20miljoen een vliegtuig met spullen (gedeeltelijk) vol te laden met medicijnen en dat soort dingen voor de artsen die naar Haiti gaan. Dit is toch een schande?! 20 MILJOEN!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pardon? shithé, waarom heb ik altijd het gevoel dat het geld voor goede doelen zo tering hard word verneukt?:O
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees het artikel in de Volkskrant en je schrikt je wezenloos. Noodhulp blijkt schrikbarend duur. Onze giften zijn hard nodig om de hulp mogelijk te maken. Helaas profiteren er ook weer mensen van zoals in het interview staat dat een Haïtiaanse eigenaar van een gebouw 150.000 dollar (geen nul teveel) eist voor het gebruik ervan AZG moest toen uitwijken naar een alternatieve locatie.
Omdat niet iedereen zo gek is als ons,die maar miljoenen over de balk blijven gooien misschien?Of misschien hebben ze het geld daar ook niet voor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding