Waarom krijgen sommige een hekel aan je, als jij iemand wel mag?
Even voor de duidelijkheid:
Ik zit op een school met weinig leerlingen. Er zijn in totaal ongeveer 40 eerstejaars leerlingen van verschillende opleidingen.
Eigenlijk kan ik met iedereen goed opschieten. Niet dat het allemaal goede vrienden van me zijn, maar ik accepteer iedereen en niemand heeft,voor zover ik weet, een probleem met mij.
Nu is het zo dat een grote groep van deze leerlingen een hekel hebben aan een aantal personen. Ongegrond en ontzettend opgeblazen allemaal. Nu word er dus continu achter hun rug omgepraat en dat vind ik niet eerlijk. Dus zeg ik daar iets van.
Maar goed, nu krijg ik dus ook allemaal opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd. 'Dan ga je toch lekker met hun in de pauze zitten' e.d.
Ik heb ze nog proberen uit te leggen dat ik graag iedereen te vriend blijf, totdat er een rede is om dit niet meer te zijn, en dat heeft zich nog niet voorgedaan.
Toch lijken ze dit niet te begrijpen en doen ze nu een beetje vreemd tegen mij. Het valt stil als ik binnenkom etc.
Het is niet dat ik hier wakker van lig ofzo, maar ik vraag me toch af waarom mensen zo reageren. Het zijn allemaal volwassenen, (19+) maar gedragen zich ontzettend kinderachtig.
Ik zou graag willen weten waarom zij zich zo gedragen, zodat ik er misschien beter mee om kan gaan.
Toegevoegd na 2 minuten:
En Nee... Het is geen school voor mensen die moeilijk in de omgang zijn...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.