Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom _willen_ veel jongeren ladderzat worden?

Want (bijna) niemand drinkt 25 glazen/kopjes cola, water, koffie of een andere niet-alcoholische drank op een avond (een enkele uitzondering daargelaten).
Terwijl 't juist bij veel jeugd een sport is om zulke aantallen te halen bij 't zuipen van bier.

Waarom geeft 't aanzien om zoveel mogelijk te zuipen, waarna je je vervolgens volslagen idioot gedraagt?
Laat 't zien dat je lichaam goed tegen die aanslag kan, en dat je daardoor aantrekkelijker bent voor 't andere geslacht? Of...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag! Ben ook benieuwd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag!!
MoniqueT
14 jaar geleden
goeie vraag!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Als je het over jongeren hebt, dan is het vrij simpel, dit is gewoon stoer willen doen, en erbij willen horen.
Dezelfde reden waarom jongeren beginnen met roken, die doen dat echt niet omdat roken nou zo lekker is.

Als je bedoeld mensen in het algemeen....
Als ik van mijzelf uitga; ik drink naarmate het gezellig is, als ik thuis ben drink ik op een zaterdagavond een flesje of 5, ben ik op een feestje dan kunnen dat er zomaar 12 zijn, het hangt dus af van de gezelligheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat jongeren vol in de pubertijd zitten een periode waarin ze bijna allemaal heel onzeker zijn over zichzelf. En met elk extra glaasje alcohol voelen ze zich zekerder worden. Daarnaast worden drinken als stoer gezien omdat dit pas mag vanaf 16, dus hoe cool ben je wel niet als je dit eerder al doet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon om er bij te horen, als je niet drinkt dan hoor je er vaak niet bij. Stoer doen. Jezelf bewijzen tegenover anderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat willen ze helemaal niet, maar dat is het "nieuwe" stoer... Nee het promoveert je hoger op de pikorde van de peergroup... Roken kan al niet, grote mond kan al niet, wat blijft er dan nog over: Comazuipen en ladderzat...

Waarom verspilt god gezondheid aan mensen die er zo slecht mee omgaan, zoals jongeren???
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God zou ze allemaal mateloos moeten straffen...
AWM
14 jaar geleden
Ik ben het niet eens met dit antwoord, aangezien god die gezondheid niet uitdeelt. Dan zal de rest ook wel niet kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God had de mensen volmaakt geschapen, ziekte en alles is een gevolg van de zonde.
Dus ik ben het er ook niet mee eens.
MoniqueT
14 jaar geleden
waarom zou god de schuld krijgen hoe mensen met hun gezondheid omgaan? Als ouder/opvoeder kun je alleen de jeugd een voorbeeld geven van hoe het zou moeten/mogen zijn. Helaas kun je ze niet aan de ketting leggen, wij hebben denk ik ook niet alles klakkeloos aangenomen van onze ouders/opvoeders
Onze heren (en dames) moraalridders van regering en kabinet hebben met hun leeftijdsgrens van 16 jaar het drinken veel aantrekkelijker gemaakt. Vroeger zaten jongeren met spanning te wachten dat ze 16 waren want dan mochten ze een brommer, nu is het wow als ik 16 word dan ga ik zuipen. Omdat het min of meer verboden wordt, wordt het des te aantrekkelijker voor pubers, die zo wie zo al zich willen afzetten tegen ge- en verboden.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt wel gelijk, maar de jeugd wacht echt niet met zuipen totdat ze 16 zijn. De meesten zijn (stiekum) al rond hun 12ste bekend met alcohol en flink doorzuipen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"...die zo wie zo al zich willen afzetten tegen ge- en verboden."
Ik heb daar nooit zo in geloofd: dat jongeren iets _juist_ graag willen doen _omdat_ 't verboden is. Ik kan me daar geen onderzoeksgegevens over herinneren. Ik heb meer 't idee dat verwerpelijk gedrag 't gevolg is van andere zaken, zoals hoe ze opgevoed zijn, en belangrijker: wat ze meegemaakt hebben (vooral toen ze jong waren).
MoniqueT
14 jaar geleden
ik denk een combinatie van beiden. Mijn stiefvader was alcoholist dus wist ik al vrij jong wat ik zelf NIET wilde. Ik heb geprobeerd dat aan mijn kinderen mee te geven, af en toe drinken is geen probleem maar wat heb je aan laveloos worden? Mijn jongste zoon is nu bijna 18 en woont op begeleid wonen en die zegt vaak mam die of die was weer bezopen, wat heeft ie eraan? Hij staat voor *** en het ziet er niet uit. Hij drinkt in het weekend 2 of 3 biertjes en dat is dat
In het begin is het spannend, je word er losser van, denkt dat je groter bent dan je eigenlijk bent, je emoties worden beinvloed maar veel jongeren vinden het dronken gevoel vooral lekker. Ze denken niet na over de gevolgen die het heeft en denken alleen aan de korte termijn als ze al verstandig denken. Zelf heb ik weleens dat hoe meer ik heb gedronken hoe meer ik wil. Gelukkig weet ik dit van mezelf en gebeuren er geen stomme dingen (meer). Alcohol smaakt vaak naar meer en omdat je steeds minder verstandig kan na denken, denk je alleen maar ik wil meer en de volgende dag zeg je ik ga nooit meer drinken. Ook komt het veel voor dat mensen (niet alleen jongeren) drinken vanwege sociale druk. Maar je bent pas echt stoer als het je niks intreseerd wat andere vinden. Als je dit laat blijken zal je zien dat je respect afdwingt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Maar je bent pas echt stoer als het je niks intreseerd wat andere vinden. Als je dit laat blijken zal je zien dat je respect afdwingt."
Dus daar gaat 't mis...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding