Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke manieren zijn er om vrienden te maken?

Ik ben 18 jaar, en zit nu net op mijn nieuwe studie op de universiteit. Alhoewel ik het een leuke studie vind, zitten er niet echt mensen tussen waar ik een klik mee voel. Naar mijn gevoel is bijna iedereen een uitgaanstype (studiegenoten spreken nu al veel met elkaar af om uit te gaan, terwijl ik buiten de boot val). Dat is niet zo raar, ik vind uitgaan verschrikkelijk; in de zin van het dansen en drinken. Naar een café, bioscoop e.d. gaan vind ik dan wel leuk, maar ik mis juist de mensen waarmee ik dat kan doen. Nu werk ik niet, zit ik wel op een sportschool (maar kun je daar haast geen persoonlijk contact maken) zit ik niet bij een vereniging en woon ik nog thuis. Ik ben daarom al op zoek naar werk en naar een vereniging die dan vooral dienen voor meer sociale contacten. Maar er moeten toch meer mogelijkheden zijn? Of misschien tips?
Het hele probleem van 'vrienden zoeken' voor mij is dat ik tot nu toe niemand heb gevonden die in mijn straatje past; waarmee ik iets kan delen. Ik heb misschien twee vrienden waar ik nog wel eens iets mee doe, maar ik vind dat te weinig. Zeker nu tijdens mijn studietijd. Ik wil iemand (of een groepje) 'hebben' waarmee ik paar keer in de week iets kan doen. Vroeger (tot 1 jaar geleden) dacht ik dat dat aan mijn school lag, maar ook op mijn nieuwe studie heb ik niet echt iemand die bij mij past. Terwijl ik mijn studie mede gekozen heb op basis van de gedachte dat er hier wel personen zouden zijn die in mijn straatje passen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een goede manier om vrienden te maken is een vriend te zijn! Als personen in jouw omgeving in de gaten krijgen, dat jij niet roddelt, te vertrouwen bent, attent bent en klaar staat om anderen te helpen, zullen zij wel manieren zoeken, om vrienden met jou te maken!

Alleen wel uitkijken dat de vriendschapswens van die personen oprecht is, en ze geen misbruik van je willen maken...

Wat je zelf kunt doen is interesse te tonen in de hobby`s van personen. Mensen vertellen altijd graag over hun hobby als er oprechte belangstelling is. Vriendschap begint meestal met een goed gesprek...

Denk ook eens aan vrijwilligerswerk.
Doe mee met een vreedzame demonstratie.
Wees hier creatief in. Vrienden zoeken kan moeilijk zijn, en ook frustrerend als het niet lukt. Beter aan jezelf werken en niet zoeken. Dan komen ze vanzelf op je pad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Teamsport.. Als je uitgaat hoef je niet te drinken, glazen water zijn altijd gratis. Blowen, mensen aanspreken op straat, studentenvereniging.. Op je school klasgenoten aanspreken enzo, een keer uit je comfortzone stappen en dingen proberen ipv alle mogelijkheden niet leuk te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou me niet blind staren op alle dingen die niet lukken en kunnen. probeer meer mensen te bereiken door meer te proberen.
je zit op een sportschool, daar sta je op een rijtje aan gewichten te trekken of je zit allemaal te spinnen, zoek een sportclub met een sport die je gezamenlijk doet (voetbal, volleybal = gemengd!), ga wandelen (gemengd), roeien (gemengd!) en dat is alleen sport.
daarnaast kun je nog op gezelligheidsclubs gaan, waar ze andere dingen doen als bridge of klaverjassen, dansles kan zelfs.
vrijwilligerswerk in een buurtcentrum of in een verzorgingshuis (bejaarden-) wordt zeer gewaardeerd en daar zijn mensen van vele leeftijden actief.
wordt leider bij een vakantiereis voor jongeren/teeners, kom je collega-studenten(leiding) tegen en heb je een leuke tijd!
ga van de winter op een gemende wintersportreis, leuk!
mogelijkheden te over en vergeet niet, iemand die niet in je straatje past, kan iemand kennen die dat wel doet! denk niet te beperkt... denk om een hoekje.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Word lid van een studiegroep of start er zelf een, leren gaat vaak makkelijker als je het met anderen doet.

En stappen/uitgaan tsja dat "hoort" er wel een beetje bij...je zult zo nu en dan uit je comfortzone moeten stappen wil je andere mensen ontmoeten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing