Welke manieren zijn er om vrienden te maken?
Ik ben 18 jaar, en zit nu net op mijn nieuwe studie op de universiteit. Alhoewel ik het een leuke studie vind, zitten er niet echt mensen tussen waar ik een klik mee voel. Naar mijn gevoel is bijna iedereen een uitgaanstype (studiegenoten spreken nu al veel met elkaar af om uit te gaan, terwijl ik buiten de boot val). Dat is niet zo raar, ik vind uitgaan verschrikkelijk; in de zin van het dansen en drinken. Naar een café, bioscoop e.d. gaan vind ik dan wel leuk, maar ik mis juist de mensen waarmee ik dat kan doen. Nu werk ik niet, zit ik wel op een sportschool (maar kun je daar haast geen persoonlijk contact maken) zit ik niet bij een vereniging en woon ik nog thuis. Ik ben daarom al op zoek naar werk en naar een vereniging die dan vooral dienen voor meer sociale contacten. Maar er moeten toch meer mogelijkheden zijn? Of misschien tips?
Het hele probleem van 'vrienden zoeken' voor mij is dat ik tot nu toe niemand heb gevonden die in mijn straatje past; waarmee ik iets kan delen. Ik heb misschien twee vrienden waar ik nog wel eens iets mee doe, maar ik vind dat te weinig. Zeker nu tijdens mijn studietijd. Ik wil iemand (of een groepje) 'hebben' waarmee ik paar keer in de week iets kan doen. Vroeger (tot 1 jaar geleden) dacht ik dat dat aan mijn school lag, maar ook op mijn nieuwe studie heb ik niet echt iemand die bij mij past. Terwijl ik mijn studie mede gekozen heb op basis van de gedachte dat er hier wel personen zouden zijn die in mijn straatje passen.
Ik ben al op zoek gegaan naar studentenverenigingen. Je hebt er hier (in Rotterdam), ik geloof, vijf. Nu zijn er zeker vier hiervan vooral gericht op het feesten. Er is er eentje die mij nog wel ligt; dat is ook de enige zonder ontgroening. Alleen is het nu te laat om me daarvoor aan te melden. Dat moest ik aan het begin van het jaar doen. :( Ik ben wel van plan mij volgend jaar bij deze studentenvereniging aan te melden. Maar ik ben niet zo geduldig..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.