hoe maak ik een positieve indruk op mensen na een eerste foute indruk opdat ik vrienden maak?
Ik ben onlangs van school veranderd maar hier kwam ik bij de allerrijksten van de stad in de klas te zitten en die voelen zich hoger dan mij .Ik deed vanaf 3 september de eerste dag dus moeite maar kreeg geen eerlijke kans,ze waren gewoon niet geïnteresseerd in mij.Een groepje deed wel wat moeite door heel vriendelijk enz. te zijn maar sinds enkele dagen is dat ook veranderd ,1 iemand van dat groepje was een beetje geprikkeld en ik vroeg waarom ze hatelijk deed en ze zei dat ik al vanaf dag 1 hatelijk was en nu doet dat groepje de laatste dagen erg geprikkeld en heb ik niemand meer in die klas . Ze praten nauwelijks tegen mij in de klas maar ze zitten wel facebookverzoeken te sturen die ik dan weer weiger.Nu ben ik op een maand tijd nog geen stap vooruit in het vrienden maken integendeel .Ik wil zo graag vrienden maken op deze school en doe alle dagen kleren van bekende merken aan in de hoop dat dit een beetje zou werken maar tevergeefs .Moet ik mensen in andere klassen zoeken of mij op deze groep blijven focussen met een andere aanpak?1 meisje van de klas doet echt zeer negatief ,ze hoort er niet bij en wanneer ik mijn kans wil wagen om er bij te horen maakt ze opmerkingen dat dat nooit zal lukken enz en ik wil geen negatieve mensen om mij heen dus blijf ik uit haar buurt .Ikzelf zit in het 5de middelbaar en ben 16.Graag zou ik tips willen hoe ik deze situatie kan aanpakken.
Door geen enkel teken van leven te geven maak je ook hier kans op een zelfde soort impasse-scenario als in jouw klas. Persoonlijk vind ik het een vorm van elementaire beleefdheid dat je jouw eigen vraag actief opvolgt.
Dat is één van de redenen waarom ik zelf geen vragen stel, ik ben haast nooit in de mogelijkheid om dagen na elkaar actief deel te nemen op GV dus zou ik niet in staat zijn om anderen voldoende eer te betonen omwille van de tijd die ze hebben gespendeerd aan het beantwoorden van mijn vraag. Mijn mening hoeft de jouwe niet te zijn maar zo ervaar ik dit soort passieve deelname aan GV en eender welke eenrichtingsactie in het leven in het algemeen. Denk hier gewoon eens over na, je weet nooit welk voordeel dit jou nog brengt ;-) Anyway, Have Fun Any Way!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.