Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de reden dat GV'ers hun vragen niet afsluiten?

Het gaat hierbij met name om bekende gebruikers die niet al zijn/haar vragen afsluiten terwijl er wel een 100% passend antwoord wel tussen staat.

Het is natuurlijk lastig om voorbeelden te plaatsen zonder de bewuste personen te "bashen", maar het gaat o.a. om de volgende vragen:

- Hoe sluit ik draadloos internet aan op een oude pc? <-- dit is een twijfelgeval want het werkte nog niet vlekkeloos, maar of er een oplossing was is nog onbekend.
- Hoe kom je aan cash in FarmVille?
- Hoe kan ik de MySpace video-ripper op....

Is hier een reden voor, is het luiheid, denkt men er niet aan of zat het juiste antwoord er echt niet tussen?
Wellicht is er een andere reden. Ik ben namelijk erg benieuwd waarom GV'ers mede GV'ers niet willen/kunnen complimenteren.

p.s. Deze vraag is vaker gesteld, maar dit keer is het voor de gevorderde GV'ers.
Deze vraag hoort in samenleving doordat het niet over de site gaat, maar mensen in het algemeen op deze site

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er zijn meerdere redenen:
1. Mijn lange todo-lijstje, c.q. er niet nog meer tijd in willen steken.
2. Twijfel. En zo lang er twijfel is, gaat de energie naar andere zaken. En ik twijfel op sommige gebieden meer dan op andere gebieden, wellicht ook meer dan gemiddelde andere mensen.
3. Overzicht kwijt.
4. Wellicht zijn er nog redenen die ik niet zo snel kan bedenken.

Maar je kunt altijd een PM'metje sturen als je van mij nog een vraag ziet staan die nog dicht moet, daar reageer ik zeker op (niet dat ik dan wel altijd direct kan beslissen bij 't kiezen van een beste antwoord). Als ik daar niet op reageer, zit ik in Noorwegen en heb ik geen internet bij me. Of ik lig ergens dood te wezen.
Ik moet er wel bij zeggen, dat zo'n PM'metje hoogstwaarschijnlijk geen enkele bewuste invloed heeft op de keuze van 'Beste antwoord'.

Toegevoegd na 51 minuten:
5. 't Komt ook voor dat ik echt niet _weet_ wat 't beste antwoord is. Dan wil ik pas later kiezen. Ooit...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Misschien dat er per ongeluk eentje tussendoor geglipt is???

Toegevoegd na 1 minuut:
Stel bv je stelt een vraag, wordt ziek en vervolgens verloopt de sluitingstermijn.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien omdat men al een tijdje niet op GV zijn geweest?
Of is dat weer naief van mij?
Ik geef genoeg complimentjes dat weet ik van mij zelf.;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen zoeken vaak naar een bevredigend antwoord. Soms staan er genoeg antwoorden tussen die kloppen maar heb je niet echt voldoening gekregen. In dat geval kun je het niet doen, of je hebt moeite met keuzes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is meer in het leven dan G.V.
Niet alle deelnemers zijn iedere dag actief, er zijn ook andere verplichtingen en ongemerkt is er dan wel eens een vraag van je gesloten.
Kan ook zijn dat ze een weekje griep hebben of een weekje wintersport, moeten helpen bij anderen met een probleem, verbouwen, zoals ik, even geen zin in G.V., ruzie gehad met mensen op G.V., zo krijg ik wel een a viertje vol hoor.
Vergeet ook niet, dat sommige veel vragen hebben lopen en het ook wel eens vergeten, het zal geen luiheid zijn , anders waren deze mensen niet zo ver gekomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb niet heel je vraag gelezen, omdat het me eigenlijk niet interesseert, maar ik zag dat mijn vraag over internet op de oude pc genoemd wordt.
Ik heb deze vraag wel afgesloten, ook mijn 3 punten teruggekregen. Ik heb alleen geen beste antwoord gekozen.
Ik sluit al mijn vragen altijd zelf af, maar kies niet altijd een beste antwoord, omdat ik dat niet altijd nodig vind. Misschien geldt dat voor anderen ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vergeten. !?
Tijdje niet op G.V. geweest.!?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad kun je vergeten de vraag af te sluiten, of een tijd niet komen. Soms zijn het ook mensen die worden doorgeschakeld en dan is hun profiel alweer verwijderd tegen de tijd dat de termijn verloopt. Maar de gevorderde gebruikers stellen misschien weer meer vragen, en weten dan misschien niet meer wat er open staat. Zij hebben de punten die ze ervoor terugkrijgen vaak ook niet meer zo nodig.
Wat betreft beste antwoord: soms is het zo dat wel 5 mensen een heel goed antwoord hebben gegeven, dan is het lastig kiezen, of soms zijn alle antwoorden matig. Maar als er één antwoord is dat er echt uitspringt dan wil ik die persoon ook graag belonen met 10 punten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben dan wel geen "bekende gebruiker", maar ik heb ook nog 2 vragen open staan. Dat vanwege het feit dat ik kort geleden een zware operatie heb ondergaan en nog niet genoeg op krachten ben gekomen om de antwoorden uit te proberen voor ik een Beste Antwoord kies. En dat kan best nog weken duren ook.
Ik wil hiermee zeggen dat mensen soms wel eens wat anders aan hun hoofd hebben dan Beste Antwoorden te kiezen, ook al zitten ze dagelijks op GV.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als ik een vraag niet afsluit..dan heb ik meerdere goede antwoorden...en om het eerlijk te doen sluit ik de vraag niet af...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vermoed dat dit
-vergeten wordt
-het komt nog wel... en dan is het te laat
-het mogelijke antwoord toch niet voldoende impact heeft
-laksigheid aan de orde?
-de gegeven antwoorden zijn niet voldoende interessant..?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb zelf eerlijk gezegt vragen een week open staan terwijl de vraag al best goed beantwoord is. Vaak denk ik er gewoon niet aan om het te sluiten, ik krijg wel een berichtje wanneer het moet ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is mij, vrij recent nog, een paar keer overkomen. Iemand vraagt naar de artiest en titel van een liedje. Dat is een vraag waarop slechts één goed antwoord mogelijk is. Na enig speurwerk heb ik dat antwoord (als enige) gevonden en gegeven. Het resultaat: nul komma nul.
De vragen werden later gesloten zonder enige reactie van de vragensteller. Ik ben niet op de punten uit, maar een 'dank je wel' is toch het minst dat je mag verwachten.
Misschien is het bij sommigen een kwestie van 'vergeetachtigheid', maar het komt bij mij over als 'onbeschoftheid'. En dat verziekt mijn lust een beetje op deze site.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zullen meerdere redenen voor kunnen zijn, maar denk dat het vooraal ligt aan vergeten. Ze hebben het antwoord misschien gezien en vergeten vervolgens om de vraag af te sluiten, of het is gewoon idd luiheid, wat bij de meeste vast ook voorkomt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Momenteel ben ik ook even zo'n persoon. Tussen het stellen van mijn laatste vragen en de notificatiemails ervan dat ik ze moest sluiten zijn er andere dingen tussendoor gekomen waardoor ik even niet zo vaak op GV ben. Zojuist zag ik dat ze niet meer onder mijn avatar stonden dus door het systeem zelf gesloten zijn.

Ik ga ze nu niet koortsachtig allemaal af om alsnog het beste antwoord te kunnen geven, maar dat wil niet zeggen dat ik dat helemaal niet meer van plan ben. Er zijn inmiddels ook een boel interessante vragen en antwoorden bijgekomen die ik eerst nog wil lezen voordat ik daar ook niet meer doorkom. En als het straks weer wat rustiger is -zowel prive als op GV- dan ga ik ze allemaal op mijn gemak bij langs om dan alsnog -wel of niet- een beste antwoord te kiezen.

Dat is dus mijn reden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
GVers sluiten hun vraag wel, niet GVers sluiten hun vraag niet... Dit laat namelijk zien wie GVer is of niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goeie vraag van jou die me er aan herinnerd dat ik nog een aantal vragen moet afsluiten, wat ik dan ook meteen ga doen.
Wat mij persoonlijk betreft is het geen onwil, maar ik heb het gewoon waanzinnig druk, en dan kom ik er even niet aan toe!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ziekte soms. Je stelt een vraag, bent een tijd afwezig, komt terug en dan ben je te laat.
tja...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het soms lastig om een Goeievraag af te sluiten met het beste antwoord.
Omdat er regelmatige meerdere goede antwoorden staan.

Misschien dat daarom een goeie vraag niet wordt afgesloten met het beste antwoord, omdat je niet kunt kiezen voor meer dan 1 goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing