Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel procent Nederlands bloed heeft prinses Amalia ?

Dit mag toch wel gevraagd worden?..zoniet, dan sta ik in de top 5 van verwijderde vragen:)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Volgens haar rechten is ze een Nederlandse. Alle leden van de koninklijke familie hebben een Nederlands paspoort. Volgens de bloedlijn heeft Amalia helemaal geen Nederlands bloed voor zover ik bekend ben met met de koninklijke stamboom.

Willem I (100 % D) x Wilhelmina van Pruisen (100% D)
Willem II (100% D) x Anna Paulowna (100%R)
Emma (100% D) x Willem III (50% D/ 50% R)
Wilhelmina (75% D/ 25% R) x Hendrik (50% D/ 50% R)
Juliana (62,5% D / 37,5% R) x Bernhard (100% D)
Beatrix (81,25% D / 18,75%R)/ x Claus (100% D)
Willem-Alexander (90,6%D / 9,4%R) x Máxima (100%A)
Amalia (45,3%D / 4,7%R / 50% A)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

50%...

Toegevoegd na 22 minuten:
En nog sterker, dat kind heeft 100% Nederlands bloed ook nog eens... Ze woont heel haar leven al in Nederland, dus at alles uit Nederland en het lichaam is opgebouwd uit alles wat je ooit at, dus je bloed komt van je eten... Dus gezien de grondstoffen, mag je zeggen dat alles uit Nederland komt, 100% Nederlands bloed dus, maar dan wel blauw bloed, dat dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
minder dan 12.5%. Slechts 1 van haar 8 overgrootouders (Juliana) heeft Nederlands bloed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Menselijke bloedcellen worden elke paar weken vernieuwd, dus we kunnen nu wel vaststellen dat al haar bloed Nederlands is, voor zover ze niet aan het skiën zijn in Lech.
15 jaar geleden
Als je 'Nederdlands' definineert als zijnde 'ontstaan in Nederland'... Dan zit 't dicht tegen de 100% aan.
Als je de voorouders erbij betrekt: 0%... Want mensen zijn niet in Nederland ontstaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is mijn berekening:
Ik ga er hierbij vanuit dat Juliana 100% Nederlands bloed heeft.
Juliana en Bernhard= 100% Nederlands en 100% Duits.
Hun kind Beatrix is dus 50% Nederlands.
Beatrix en Claus= 50% Nederlands en 100% Duits.
Hun kind Willem Alexander is dus 25% Nederlands.
Willem Alexander en Maxima= 25% Nederlands en 100% Argentijns.
Hun kind Amalia is dus 12,5% Nederlands.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je alleen naar ouders kijkt: 25 %(50% en 100%). Als je helemaal terug gaat: 0%. De naam komt oorspronkelijk van de naam: van Orange, en dat is/was een gebied in Frankrijk, waar de voorouders bezit over hadden. Dus oorspronkelijk komt het koningshuis uit Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Bertie;

Gevraagd worden mag het van mij best, maar beantwoord worden eigenlijk niet. Vaststellen 'van welk bloed' iemand is anders dan in de zin van familiebanden leidt in mijn optiek al snel tot misverstanden en vreemde beoordelingen. Je kunt je afvragen wat dat trouwens helemaal is 'Nederlands bloed'. Volgens mij heeft de moeder, net als de vader, de Nederlandse nationaliteit, dus dan zou de dochter haar bloed toch '100% Nederlands' moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Even kijken: (ervan uitgaande dat Wilhelmina 100% was)

Juliana 100%
Beatrix 50%
Prins Willem-Alexander 25%
Amalia 12,5%
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing