Hoe kan ik vrienden maken in mijn nieuwe klas?
Ik zit nu bijna een week in mijn nieuwe klas op school (4e klas) doordat ik vorig jaar ben blijven zitten. Ik wil graag nieuwe vrienden maken, maar ik ben erg verlegen. Ik vind het erg moeilijk om spontaan etc. te zijn.
Ik probeer wel om met mensen te praten door bij ze in het tafelgroepje te gaan zitten, maar ik krijg meestal de indruk dat ze mij niet moeten en dat ze liever niet willen dat ik bij ze ga zitten. Ik word vaak ook genegeerd alsof ik er niet ben.
Ik ben ook vaak een van de eerste die de klas in komt en dan ga ik aan een tafelgroepje zitten zodat er leuke mensen bij me kunnen zitten, maar iedereen die binnenkomt gaat dan aan de andere groepjes zitten en de laatste binnenkomers moeten dan wel bij mij zitten omdat er voor de rest geen plek meer is. Ik krijg dan een beetje de indruk dat ze denken 'Fijn, nu moet ik bij haar zitten...'.
In de pauze ben ik wel eens bij een groepje meiden gaan zitten, maar ook daar krijg ik de indruk dat ze liever niet willen dat ik bij ze zit.
Ik heb het idee dat de 'vriendengroepjes' die voorgaande jaren al zijn gevormd, mij buiten sluiten en dat ze willen dat ik weg ga of maar lekker alleen ga zitten in een hoekje van het lokaal.
Toegevoegd na 17 minuten:
Ik vind het dus erg moeilijk om op mensen af te stappen en meer open te zijn.
Ook vind ik het moeilijk om een gesprek aan de gang te houden als het me dan eindelijk gelukt is om met iemand aan de praat te raken. Iemand tips?
Als iedereen hetzelfde zou zijn dan zouden er geen uitdagingen meer zijn.
Indien iedereen alsmaar zou praten om te praten dan werd er nooit meer écht geluisterd naar hetgeen gezegd wordt. Leer van jezelf en jouw eigenschappen houden en zoek steeds naar een constructieve link voor die eigenschap. Hiermee bezig zijn geeft op zich reeds vreugde. En daardoor trek je dan automatisch anderen aan omdat jij rust brengt in het chaosveld ;-) Denk hier eens rustig over na en voel aan of jij je hier goed bij voelt of niet. Ik geef je alvast een + voor jouw vraag en ik hoop van harte dat je vrij snel jouw eigen levensstijl mag ontwikkelen... eentje waar jij je zowel geliefd als geborgen bij voelt. Liefs, Succes en Big Smile van me
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.