wat is eigenlijk de goede manier van je zelf voorstellen?
ik heb me dit al vaker afgevraagd en ben benieuwd of er eigenlijk "regels" voor bestaan.
ik heb het in het verleden ook al vaak gehad en nu ook vd wk weer. sinds vorige wk is het huis van onze buren verkocht, mn vriend had inmiddels al kennisgemaakt met de nw buurman. vd wk kwam hij even kijken hoe het bij ons met de verbouwing ging en toen zagen wij elkaar dus voor het eerst. nu had mn vriend al gezegd hoe de nw buurman heette, maar ik liep naar hem toe en zei dus; "ik zal me even voorstellen"
en nu vraag ik me dus af hoe het voorstellen dus hoort te verlopen ;-) moet ik dan als eerste mezelf voorstellen of moet ik eerst de ander zich laten voorstellen? wat mij vaak gebeurd is, is dat je of tegelijkertijd je naam noemt of eerst allebei wacht om daarna alsnog allebei tegelijk je naam te noemen. waardoor je vaak uiteindelijk nog de naam van je nw collega, buurman/vrouw etc. niet goed gehoord hebt.
even in het kort; moet degene die zegt; "ik zal me even voorstellen" zich als eerste voorstellen of moet je eerst de ander zich laten voorstellen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.