Ik zou graag contact willen maken met een teruggetrokken vrouw uit mijn straat, maar hoe pak ik dit aan?
In ons straat, een paar huizen verderop woont er een vrouw (50/60jr) die naar mijn idee een teruggetrokken leven leidt. Haar huis en tuin is helemaal dichtbegroeid door planten waardoor je haar niet kan zien. Zie haar dan ook hooguit 1 of 2 keer in een maand en dat is dan wanneer ze boodschappen moet halen (denk ik). Ze begroet me dan overigens wel, maar fietst snel door.
Nou zou ik heel graag contact met haar willen hebben. Ze lijkt me een super interessante persoon, een echte natuurmens. Weet dat mijn (overleden) vader contact met haar had toen ik nog klein was, jaren geleden. Ze had enorm veel problemen met haar zoon wat kwam door drugs.
Maar hoe doe ik dat? Ben nogal een onzekere type dus weet niet goed wat ik moet zeggen als ik aanbel;
He hallo mevrouw, u lijkt me nou zo interessant. Koffie?
Heey hallo, leeft u nog? en dan uitnodigen voor een etentje....
Ik wil haar niet het gevoel geven dat ik contact met haar wil uit medelijden ofzo. Hoe zouden jullie het aanpakken?
Toegevoegd na 4 dagen:
> Reacties!
Je zou eerst eens kunnen aanbellen met een vraag over iets anders dan een uitnodiging voor koffie.
Je zegt dat ze een natuurmens lijkt; misschien een vraag over een plant in de tuin ofzo?
Of iets anders wat te maken heeft met waarom ze je interessant lijkt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.