Is het een goed idee om een middel te bedenken waarmee je kenbaar kunt maken dat je 'iets kwijt wil'?
Ik loop al langer met dit idee rond, maar kom er nu ook op n.a.v. de vraag van Acnaib. http://www.goeievraag.nl/vraag/ervoor-autistische-mens-pasje-dragen.34736)
Er zijn meer mensen die worstelen met een beperking die niet zichtbaar is en waarvan de betreffende persoon op een gegeven moment het op prijs zou stellen als de omgeving op de hoogte is van die beperking.
Iemand die weet dat zij/hij nooit kinderen zal kunnen krijgen. Iemand met het syndroom van Gilles de la Tourette, aids, enz. enz.
Soms wil je het delen met een groep, soms met één persoon.
I.p.v. een pasje met alle bezwaren van dien, dacht ik aan een polsbandje, zoals die je in allerlei kleuren hebt en waarvan de betekenis bij iedereen bekend is.
Je kunt dan zelf kiezen waar en wanneer je daarmee kenbaar maakt, dat er IETS is, wat je kwijt wilt wat belangrijk is voor de verdere omgang met elkaar.
Ik weet het: Voorwaarde is wel dat zo'n polsbandje geintroduceerd wordt door een bekende persoon zodat het algemeen bekend wordt.
Maar wat vind jij van dit idee?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.