Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Voorkruipen is in principe niet tegen de wet, alleen tegen de sociale, vaak onuitgesproken wetten hier in Nederland.
Toch zijn er situaties te bedenken waarbij je bij voorkruipen wel tegen de wet ingaat.... bij een verkeerslicht mag je bv met je auto niet de lange rij voorbij rijden en vooraan gaan staan.... Maar dit heeft te maken met de verkeersregels.
Voorkruipen of voordringen wordt hier in Nederland niet echt gewaardeerd... je krijgt vaak een boze opmerking of je wordt er op aangesproken. En terecht vind ik... ieder behoort op zijn beurt te wachten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee, enkel misschien tegen de ongeschreven wet van normen en waarden. Maar ik kan mij niet voorstellen dat je hier juridisch voor vervolgd kunt worden.

Hoewel ik best wel eens dat risico heb gelopen nadat iemand bij mij voordrong :-/ Maar dat is dan weer een gevolg daarvan ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voorkruipen is in Nederland tegen de sociale omgangsregels.

Echter, het idee dat je in de rij gaat staan wachten is cultureel bepaald en wordt zeker niet overal als het hoogste goed gezien worden. uit eigen ervaring: in een land als China zijn de gedragsregels heel anders, en moet je niet gek staan te kijken als de een na de ander de rij voorbij loopt en bij het loket er tussenschuift, zonder bezwaar van de wachtenden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voorkruipen (ook wel voordringen genoemd) is één van de ergste dingen die je kunt uithalen in dit land.
Mocht je dat in je bolle kop halen bij de bakker dan daalt de eeuwige toorn van de buurt op je neer.
Bij de dokter is daar een waterdicht systeem voor bedacht:
"Wie is de laatste?". Op die manier weet iedereen zijn plaats. Het zal je maar gebeuren, dat je vijf minuten later aan de beurt bent dan je recht op hebt....
15 jaar geleden
JA het is asociaal gedrag ...ik sta gister netjes te wachten op een automobilist die bezig was uit het parkeervak te rijden.Hij rijdt er uit ik gaf al richting aan dat IK daar wilde parkeren .Komt er een man aan gesneld die op die plek zijn auto parkeerd. Het stoom kwam uit mijn neus...ik ben maar weg gereden en een nader plekje gezocht .GRRRR

Toegevoegd na 34 seconden:
ander
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee voorkruipen is volgens de regels en dan ook iemand die dan volgens de regels boos wordt erover...

Alles gaat altijd volgens de regels, ook overtredingen, die gaan ook altijd volgens het boekje...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lol...in indonesie is het doodnormaal dat ze je gewoon opzij duwen , en ik doe er tegenwoordig netjes aan mee:))...in indonesie dan he?:)
Blijf het nog steeds onbeschoft vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is tegen de ongeschrenen regels,maar het is ook een manier om de à sociale types er uit te halen. Je kunt het voorkomen door een nummertje te trekken.(mods, dit is een fatsoenlijk antwoord,dat niet verwijderd hoeft te worden!). Door middel van een kaartjes automaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is gewoon overal weer anders.

Als een engelsman ziet hoe het er bij onze bushaltes aan toe gaat denkt hij werkelijk bij de barbaren te zijn belandt....

wat misschien ook wel zo is:):)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing