Wat te doen bij: als een nieuwe vriend/of vriendin niet op je verjaardagsfeestje wil komen, omdat er een activiteit is, die zij/hij niet leuk vindt?
Hoe kan ik dit het beste oplossen, zonder ruzie te krijgen?
Het plan is om een eindje te gaan fietsen en daarna in het bos te wandelen en te picknicken met de door mij gemaakte hapjes.
We kennen elkaar al een tijdje, veel uitstapjes gedaan in het verleden die niet veel geld kosten, altijd gezellig.
Maar de vriend houdt niet van wandelen. Moet ik dan mijn plan om mijn verjaardag te vieren, opgeven voor zo'n iemand die niet enthousiast is?Ik ben wel naar de verjaardag van die vriend geweest. Degene heeft depressieve buien, misschien komt het daarvan?
Toegevoegd na 24 minuten:
De uitstapjes deed ik samen met degene alleen of met nog iemand erbij. Ze heeft regelmatig erover haar problemen met geld en familie enzo, en heeft een persoonlijkheidsstoornis, verder is degene gewoon aardig.
Toegevoegd na 18 uur:
Bedankt voor de lieve reacties en antwoorden.
naar toe komen.
Of hij komt gewoon niet.
Dat is toch ook niet erg?
je kunt nooit met iedereen rekening houden, wat ik zou doen is mijn plannen niet veranderen/doen wat ik van plan was en op een andere dag diegene uitnodigen voor een borrel of een keertje komen eten.
iemand die depressief is heeft meestal totaal geen zin om met meer dan een paar mensen te zijn, dus een picnic met meerdere mensen is al gauw teveel/te druk.
Ook gezellig toch.
Dat hoeft ook niet. Je kunt niemand verplichten te komen. Stel dat je diegene overhaalt om toch te komen en ze zit in een hoekje ellendig te zijn, dat lijkt me ook niet leuk voor jou. Vraag haar nogmaals te komen en vraag de reden waarom ze niet wil komen. Vraag of ze het vervelend vindt om in een groep te zijn of dat er andere mensen tussen zitten waar ze zich niet prettig bij voelt, dat kan ook.
Je kunt niet kwaad hier om worden. Ze is eerlijk er over. Ze had ook kunnen zeggen dat ze komt en dan afmelden omdat ze zogenaamd ziek is.
Als ze echt niet wil komen dan kan je daarna een keer samen ontbijten of met nog iemand erbij toch?
Ik ken iemand die snel conclusies trekt, dat is heel erg vermoeiend voor zijn omgeving. Hij denkt altijd negatief, denkt heel snel dat je liegt en je moet dan iedere keer weer bewijzen dat het niet zo is en iedere x biedt hij weer zijn excuses aan. Ik ben er nu na maanden van gestress klaar mee. Hij heeft zelf een keer een avond niet op mijn sms geantwoord, hij zou meteen kwaad zijn geweest in zo'n geval, maar ik denk dan, oh, misschien zit hij ergens gezellig, of is er iets gebeurd waardoor hij niet kan reageren. Hij denkt dat je met een andere man bezig bent. Snap je? Ook met een vriendin heb ik het mee gemaakt, die dacht ook altijd negatief en dacht altijd dat er iets anders bedoeld werd met een sms, een blik of een opmerking. Ik zeg niet dat dit het geval is bij jou hoor, maar ik vraag het aan je. Denkt ze echt dat het niet goed genoeg is, of denk jij dat ze dat denkt. Terwijl ze gewoon ellendig is en nergens zin in heeft.
Een rare reactie van haar trouwens, maar wel erg eerlijk.
Ok, je bent op haar verjaardag geweest, maar dan hoeft het niet zo te zijn dat ze op jouw feest MOET komen. Ze heeft er geen zin in, dus accepteer dat gewoon.
Nu krijg je hetzelfde als met kerst, hoe vaak gebeurt het volgende? ik heb die een kaart gestuurd, maar ik krijg niets terug. Gevolg, ruzie om een kerstkaart. Niet aan toegeven, aan het gevoel van afwijzing. Jij hebt het gevraagd, zij wil niet, ook niet na aandringen, dus... accepteer het. En ga het leuk hebben met die anderen. En misschien dat je denkt: ja, maar als ik iets anders had gedaan, zoals zij heeft gedaan op haar feest, dan was ze wel gekomen. Zal ik het veranderen?
NEE< NIET DOEN!!! Het is jouw feest, jij bepaald wat er gebeurt. De anderen vinden het toch wel leuk?
Als je mij had uitgenodigd dan had ik het heel erg leuk gevonden, zeker weten. Ik zit zelfs te denken, door jouw verhaal, om het volgend jaar zo te doen. Ik ben net jarig geweest helaas.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.