Activiteiten tijdens de vakantie, welke ouder betaald?
Mijn ex-man wil altijd de kinderen de laatste 3 weken van de schoolvakantie. Ik doe daar niet moeilijk over. Maar nu valt de kindervakantieweek in zijn weken en de kosten daarvan zijn 20e per kind. Vorig jaar en het jaar daarvoor heeft hij dat betaald , toen ging 1 van onze kinderen. Dit jaar hebben alle 3 de kinderen de leeftijd dat ze mogen gaan. Nu wil hij dat ik dit jaar (mee)betaal , want hij betaald immers alimentatie vind hij. Eerder hebben we hier nooit over gesproken. Eigenlijk vind ik dat hij de kosten moet dragen als de kinderen bij hem zijn. Ik heb al voorgesteld om van vakantie-week te ruilen zodat de kinderen in die week bij mij zijn en ik dan uiteraard betaal , maar dat wil hij niet. Begrijp me goed, het gaat mij dus niet om het geld maar om het principe. Het voelt als de zoveelste treiter-actie...
Toegevoegd na 12 uur:
Mijn ex man betaald buitenom de alimentatie nooit iets extra's, en dat hoeft van mij ook niet want daar is dat geld idd ook voor. Zwemles, schoolreis, kadootjes voor vriendinnen, een extra paar schoenen etc komen voor mijn rekening en zo hoort dat. Kleding geef ik altijd mee en wat ze van hem aan speelgoed krijgen blijft ook daar.De kindervakantieweek is geen verplicht iets, maar gewoon leuk voor de kinderen om heen te gaan.HIJ kiest er voor om ze er heen te laten gaan. Mocht het er echt op aankomen, dan betaal ik natuurlijk want ik wil het ze uiteraard niet ontzeggen.Dat hij pas na 3 jaar hierover begint, dat vind ik vervelend.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.