Wat beweegt men om met mistlampen (ook wel breedstralers) aan te rijden?
Ik vraag mij al geruime tijd af wat men beweegt om met mistlampen/breedstralers te rijden op momenten dat dit echt niet nodig is. Dan rijden ze vaak met het normale licht uit en alleen deze mistlampen aan.
Vroeger was dit een luxe, een optie. Het licht helpt alleen bij mist, verder heb je er gewoon weinig aan. Toch rijden velen hiermee. Irritant om te zien op momenten dat het niet nodig is. Daarnaast is het ook gewoon verboden bij wet.
Zelfs mensen in een dikke auto (uiteraard relatief) bijvoorbeeld een grote nieuwe Mercedes tijden met stadslicht en mistlampen aan. Wat ik ook knap vindt, want in mijn auto zijn de lampen automatisch en kunnen de mistlampen alleen aan als het dimlicht aan is....
Maar doet men dit omdat het stoer is, voelt men zich beter, groter? Dat is mijn vraag, waarom. Ik begrijp niet waarom men dit bewust aanzet terwijl het dus verboden is.
Denken ze dat je wel opzij gaat als een auto de mistlampen aanheeft? Denken ze dat ze beter gezien worden met mistlampen i.p.v stadslicht? (Dan zouden de lampen daar toch standaard hebben gezeten? Streelt dit hun imago, een verlengstuk van de auto? Macho gedrag?
Of is het gewoon zo dat niet de helft de regels weet en de anderen helft die dit doet ze "per ongeluk" aanzet?
moderater: dit staat bewust niet in de categorie vervoer, het gaat om de beweegredenen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.