Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je van massagefilms zelf ook onstspannen raken?

Heel vreemd, ik wel volgens mij. Ik krijg zelf geregeld echte massage, maar waar anderen gemasseerd worden op filmpjes word ik ook rustiger van?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
663

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat komt omdat jij op dat moment een behoorlijk zuiver inlevingsvermogen hebt.
Je zou het kunnen vergelijken met hetgeen men ervaart bij regressietherapie of reïncarnatietherapie.
Het jezelf opnieuw inleven in een andere energetische hoedanigheid. In dit geval het jezelf inleven in een ander mensenwezen of mensenlichaam.

Ik ervaar zelf ook vaak zulke inlevings-impulsen doch niet iedereen kan het bevatten omdat niet iedereen zich even extreem kan inleven in een andere positie dan die van het moment zelf binnen het eigen lichaam.

Wellicht kan jij ook in gedachten terug gaan naar een bepaald moment in jouw leven en tegelijk ook terug de gevoelens van dat moment ervaren. Indien dat zo is, geniet er dan van want het zal je nog heel vaak van pas komen ;-)

Liefs en Big Smile van me!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door naar die filmpjes te kijken herinner je je het rustgevende gevoel dat je krijgt bij een massage, dus daardoor voel je je ook meer ontspannen.

Toegevoegd na 49 seconden:
Eigenlijk had je het niet eens hoeven vragen want je hebt zelf al gemerkt dat het zo is
(Lees meer...)
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Zie mijn reactie op de vraag.
Natuurlijk kan dat. Je kunt van van alles ontspannen, ook b.v. van mooie muziek. Maar wat interessanter is, is dat je jezelf ook 'geestelijk' een massage kunt geven.

Bij ontspanningsoefeningen wordt vaak de techniek gebruikt dat je allerlei spiergroepen ontspant door er aandacht aan te geven. Zo kun je de ontspanning van je buik uitbreiden naar je benen en voeten, en dan naar boven tot aan je kruin. Op het laatst is je hele lichaam ontspannen, alsof je een fijne massage gehad hebt.

Je kunt zelfs je spieren 'trainen' zonder ze werkelijk te gebruiken. Een kennis van mij, die enkele herseninfarcten had gehad, vertelde mij eens dat zij na een ernstige verlamming in het ziekenhuisbed haar spieren 'mentaal' had getraind. Gewoon zich voorgesteld had dat ze haar armen krachtig bewoog, enz. Vaak duurt de revalidatie na zo'n ziektebed erg lang omdat de spieren na een paar weken niets doen helemaal verzwakt zijn. Haar artsen waren erg verbaasd dat dit bij haar helemaal niet het geval was toen ze moest gaan revalideren, en dat het haast leek alsof ze haar spieren normaal was blijven gebruiken. Ze revalideerde snel.

Je zou hier zelf mee kunnen experimenteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding