Boeken landelijke overheidscampagnes eigenlijk wel eens noemenswaardige positieve resultaten?
Momenteel is er een campagne van "Zonder dat we het ons bewust zijn worden we met z'n allen steeds a-socialer."
En ik geloof best wel dat je soms iets onbewust kunt doen, maar vanmiddag zag ik op de parkeerplaats van Aldi in de tussenstrook een kapotte kinderbuggy liggen. Waarschijnlijk achtergelaten uit iemands kofferbak omdat ie ruimte nodig was en "omdat de buggy toch kapot was" ofzo. Ik zou anders niet weten hoe dat ding daar moest komen.
Zoiets doe je toch niet meer onbewust. Het is geen snoeppapiertje wat je per ongeluk met je sleutels mee uit je zak trekt en op straat valt. Ik moest dan ook meteen denken aan die tv-commercial daarover.
Worden er eigenlijk wel noemenswaardige resultaten geboekt door deze campagnes?
Hetzelfde overigens met "Opvallen in het verkeer" , "Roken is dodelijk", en "Alcohol onder 16, natuurlijk niet.", etc.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.