Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Las net de AOW bedragen :gehuwd met partner 65- bruto 686,78 euro!Hoe moet een echtpaar daar in godsnaam van rond kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Als je nu probeert te wennen eraan, nu je nog geen AOW leeftijd hebt, dan kun je tegen de tijd dat je dat wel bent, ervan rondkomen... En dikke kans dat je veel gespaard hebt...

Maar het is een aanfluiting, dat ben ik met je eens...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lol....veel gespaard,waarvan?...ik verdien net iets onder modaal, ik klaag niet,maar er blijft weinig over om van te sparen:(
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je dat AOW-bedrag uitgeeft precies elke maand en meer niet, dan hou je toch over... Snap je me niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dus vanaf nu 686 euro uitgeven,niet meer dus....man dat bedrag ben ik al bijna aan huur kwijt....van welke planeet kom je eigenlijk??:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
van de Pleiaden, dus dan zal het daar wel aan liggen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oei...da's ver
die min heb je niet van mij hoor.
Het is de bedoeling dat je een leven lang werkt en daarmee een pensioen (= aanvulling op AOW) opbouwt. Op die manier kun je na je 65e toch genieten van je vrije tijd.
Mensen die op dit moment een uitkering krijgen vanwege ziekte of WW, krijgen na hun 65e een bijstandsuitkering-toeslag erbij volgens mij...

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, met partner 65- kun je er toch ook vanuit gaan dat de partner nog normaal 100% loon binnenbrengt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als ze allebei werken wel ja....
Die partner krijgt na zijn/haar pensioen zijn/haar eigen AOW. En voor de meeste mensen tegenwoordig geldt dat ze wel een aanvulling uit een pensioen oid hebben.Is dat je enige inkomen, dan heb je tot je partner 65 wordt recht op een aanvulling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het bedrag dat jij hier vermeldt is voor de 65-plusser met een partner die nog steeds werkt en bovennormaal verdient.
Is de partner, die nog niet aan zijn pensioen toe is, een minimumloner, dan ligt de uitkering voor de 65-plusser hoger, ik meen rond de 995 euro.

Het is echt geen kreperen. Die 686,78 euro is gewoon lekker extra. Bovenop het salaris van de nog werkende partner.
Bedenk wel dat deze combinatie geen studerende kinderen meer heeft, noch kinderen die kleding nodig hebben op de groei. Wij hebben het hier noch steeds meer dan goed in Nederland.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
snap ik,maar er zijn nog steeds mensen waar de partner niet werkt he?:)
Ivana
15 jaar geleden
In dat geval krijg je echt meer dan het door jou vermeldde bedrag van 686.78
Plus oudere krijgen meer toeslagen van bv zorgkosten.van de belastingdienst krijgen ze iedere maand een x bedrag.
waar dat van is weet ik niet maar ik weet dat mijn schoonouders dat krijgen.
naar mijn weten ontvang je per persoon die 686,78,dus krijgen ze beide dit bedrag...
dus met wat bij komende inkomsten kunnen ze er mee rond komen...
maar doe net als mij....zet ieder maand wat weg (voor later) hoe klein het bedrag ook is!
want er komen andere tijden hoor!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wereldwijd zijn er ruim 1,2 miljard mensen die onder de armoedegrens van één dollar per dag leven. Dat is nog geen 20 Euro per maand. Dat geeft toch een ander perspectief.

Ik heb zelf jarenlang van een uitkering of minder (Studiefinanciering) geleefd. Het is geen vetpot, maar het is beter dan op straat leven zonder geld. Dat komt in Nederland ook voor.

Aan de andere kant ben ik voor het verhogen van de uitkeringen in het algemeen (en tegelijk het minimumloon). Dat zou bijvoorbeeld gefinancierd kunnen worden door de herziening van het zorgstelsel (gedifferentieerde bijdrage en geen bureaucratische zorgtoeslag).
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: