Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De wereld wordt steeds meer ingericht op het gebruik van computers. Kunnen wij in de toekomst wel zonder computers?

Zou het kunnen dat computers uiteindelijk de wereld overnemen. Bijvoorbeeld dart op langere termijn de voedselproductie volledig geautomatiseerd wordt en dat daarna niemand meer echt weet hoe voedsel handmatig geproduceert moet worden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
682

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Pffft, wie zal het zeggen. In de beginperiode van de computers zei een IBM topbaas ooit: "de wereld heeft voldoende aan een 20-tal computers".

Mijn eigen wereld lijkt mij niet meer mogelijk zonder computers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang er nog papier of een website is waar het proces beschreven staat weten we nog steeds hoe het voedsel handmatig geproduceert moet worden. Wij kunnen in de toekomst nog zonder computers. Als er geen mensen bestonden, bestonden er ook geen robots.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag is kunnen we nu al zonder computers.
Zonder computers op dit moment zou er pas echt een crisis zijn. Dan stort echt alles in mekaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat er ooit nog een tijdperk komt zonder computers... Alles wordt steeds moderner, ik verwacht niet dat er over 10 of 20 jaar ineens een sprong terug in de tijd gemaakt wordt... Mocht het nou toch gebeuren, misschien wel door een wereldwijde ramp o.i.d. Dan zal de mens zich wel aanpassen. Computers hebben we nodig voor ontspanning, werk en studie, maar wat we nodig hebben om te overleven zijn voedsel en water. Dus ja, we kunnen zonder, want ik heb nog nooit mijn PC gegeten of gedronken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat als we nu écht zonder computers moeten... dat het een echte crisis wordt ja. Aan de andere kant denk ik ook dat we het dan wel overleven als we het handig aanpakken.
Hoe het in de toekomst verder gaat als we zo doorgaan met afhankelijk van computers worden weet ik niet. Want we werken steeds meer met die dingen en worden er uiteindelijk steeds afhankelijker van. Ooit is het omslagpunt van 'crisis maar we komen er wel' naar 'we kunnen écht niet meer zonder', en dan hebben we een probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals een ploeg mens- en dier kracht heeft vermenigvuldigt,
Zoals een lopende band de procutiviteit van de mens heeft vermenigvuldigd,
Zo KAN het gebruik van computers onze denkkracht vermenigvuldigen en routine-taken overnemen, dus meer denktijd geven.

Dus kunnen we als mensheid steeds hoger reiken.

Dat geld voor de mensheid. Niet voor elk individu. Je hoeft maar om je heen te kijken om dat te beseffen:)

Zoals Neil Armstrong al zei, its a small step for a man, and a giant leap for mankind
Ofwel
You ain't seen nothing yet, maak je borst maar nat

maar als je het ziet als KANSEN en niet als BEDREIGINGEN dan loop je een gerede kans tot hen te behoren die de toekomst BEPALEN en niet tot hen die hem klagend ONDERGAAN.
It's your choice....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding