Heeft een stoerder uniform voor de de politie invloed en dwingt dat meer respect af?
Is dit in andere landen gebleken?
Persoonlijk vind ik de uniformen van onze politie nogal tja soft.
Het lijkt mij dan ook niet helemaal vreemd dat waneer dit veranderd in een ´stoerder´ uniform zoals een ander hooftdeksel, hogere schoenen met daarin een andere broek en een minder nette bloes evt zonder das, er toch ergens meer gezag wordt uitgestraalt.
Alleen al door de kleding zullen bepaalde mensen toch 2x nadenken alvorens ze een agent een watje noemen en dergelijke.
Ze zeggen wel eens kleren maken de man en ergens moet dit toch een kern van waarheid bevatten.
Waneer ik zelf in sommige landen mijn vakantie vier en zie hoe agenten er daar bij lopen in vergelijking met hier, dan straalt dat toch veel meer autoriteit uit en betrap ik mezelf erop dat ik dat ergens veel indrukwekkender vind dan hier wat ook invloed zou moeten hebben op een arrestant of in zijn algemeenheid.
Ik weet dat er over nieuwe stoerdere uniformen gesproken is, echter kon ik nergens vinden of dit gaat veranderen.
Dat het bij mij indrukwekkender over zou komen, fijn maar ook bij die- hard criminelen en lastige gasten.
Al zie ik het grappige (sappige) er wel van in hoor ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.