Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel procent van de (nederlandse) bevolking heeft (g)een kinderwens? (dus twee antwoorden)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Lastige vraag want wat wil je met de mensen die al kinderen hebben? Horen die er dan niet meer bij?

Ik heb voor je gezocht en vond dit artikel: "Kinderloosheid goedpraten
Twintig procent van de volwassen Nederlandse bevolking is kinderloos. Lange tijd dacht men dat die mensen daar bewust voor hadden gekozen. Maar dat klopt niet. Tachtig procent van de kinderlozen is min of meer per ongeluk kinderloos geëindigd, zegt onderzoeker Renske Keizer (26) van de Erasmus Universiteit Rotterdam, die onlangs op dit onderwerp promoveerde. Slechts tien procent van de kinderlozen heeft er echt bewust voor gekozen om geen kinderen te krijgen. De overige tien procent wist al jong dat zij fysiek geen kinderen kon krijgen."

Dat duidt er op dat van alle volwassenen 2% zeker geen kinderen wil (10% van 20%) en die ook niet heeft 'genomen'. Maar dan weet je nog steeds niet hoeveel procent van de mensen (vaak mannen) mét kinderen geen kinderwens hebben.

Maar om een antwoord te geven:
80% van de volwassenen heeft kinderen (maar mag je er niet klakkeloos van uit gaan dat ze ook kinderen wilden en je bent niet duidelijk of ik de mensen met kinderen moet meetellen bij jouw vraag of ze een kinderwens hadden of nog hebben.
2% van de volwassenen heeft GEEN kinderwens.
16% van de volwassenen heeft geen kinderen maar WEL een kinderwens.
2% van de volwassenen kan geen kinderen krijgen.

Mijn antwoord is dus 2% geen kinderwens en 98% heeft wel een kinderwens OF heeft al kinderen en vindt het zo genoeg OF kan ze niet krijgen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Herstel:

2% van de volwassenen kan geen kinderen krijgen.
moet zijn:
2% van de volwassenen wist al vroeg dat ze geen kinderen konden krijgen en hebben dus hun wens 'weggestopt'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing