Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Doe in je vrije dagen geen horloge om. Dit geeft al een gevoel van vrijheid. en meer tijd. Héérlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja natuurlijk is dat zo...

De klok laat je zien hoeveel tijd er VOORBIJ is...

en ik zeg je mensen zijn zo dom vaak... Als je gepensioneerd raakt, wat krijg je dan standaard: Een horloge... En na ja werkloopbaan, WIE HEEFT ER DAN NOG EEN TIJDMETER NODIG? vreemde wezens die mensen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even veel tijd, minder tijdsbesef.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, waarschijnlijk wel. Ze zeggen niet voor niets in Suriname: "Jullie hebben horloges, maar wij hebben de tijd".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou de dingen die je doet, doen met meer aandacht en minder haast, omdat de tijdsdruk wegvalt. Er ontstaat meer rust. In je tijdsbeleving zal mer rust ontstaan.
Uiteindelijk blijven er 24 uur in een etmaal...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Objectief niet natuurlijk, subjectief wel. Maar dat laatste gaat vrees ik alleen maar op als de tijd er niet zoveel doet. Als je je trein moet halen maar je hebt geen idee hoeveel tijd je nog hebt, dan kan het wel zo rustgevend zijn als je zeker weet dat je nog genoeg tijd hebt. On de nederlandse maatschappij zit tijdsbesef er zo ingebakken, dat je in de problemen komt als je geen tijdsbesef hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dan was ik alleen een mooi horloge kwijt, en moest ik telkens op mijn telefoon kijken hoe laat het was....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt allemaal niks uit,,,een slak en een haas hebben even snel nieuwjaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wegsmijten van een horloge staat eigenlijk symbool voor het omgooien van een hele levensstijl.
Mensen die genieten van iedere dag, en niet hoeven te werken, of kinderen ophalen uit school hebben geen horloge nodig.
Echter, de gemiddelde mens heeft een baan, vele mensen hebben kinderen die naar school en verschillende (sport)clubjes moeten, en dan zijn er nog de afspraken waarop we niet te laat moeten komen (zie ook vragen daarover hier op GV waaruit blijkt dat de irritatie groot is als iemand te laat komt).
Aangezien het hele leven geënt is op tijd is het bijna niet mogelijk om zonder horloge/klok te leven.
Daarom moet je iedere dag dat je niets moet (en alles mag) des te meer waarderen en dan je horloge eens even een tijdje in de kast leggen. Dan merk je inderdaad dat je veel bewuster van dingen kan genieten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slaat nergens op...!!

onzin.

Tijd loopt dan toch even snel..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij niet.
Ik verwacht dat je dan op je biologische klok gaat leven. De dag en nacht zal je dwingen om een bepaald ritme te leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding