Hoe mijn ouders van hun vooroordelen af helpen?
Mijn vader en moeder hebben heel veel vooroordelen (over Marokkanen om precies te zijn). Dit komt mede doordat mijn vader machinist is en hij dan vaak jongeren tegenkomt die zich misdragen, die TOEVALLIG Marokkaans zijn. Maar wat zij allemaal zeggen is natuurlijk onzin. Heeft iemand tips om hen van gedachten te laten veranderen?
Ik kan mij goed voorstellen dat jouw vader met zijn werk een bepaalde mening over Marokkanen gevormd heeft. Ik vind ook niet dat jij in de positie bent om daar tegenin te gaan. Loop eens een paar dagen met je vader mee, wellicht verandert dat de zaken.
"Allochtone jongeren staan vaker als verdachte geregistreerd bij de politie dan autochtone jongeren." "Het algemene beeld dat bij Antillianen en Marokkanen een probleemgroep voorkomt, wordt door onze resultaten ondersteund." "Voor de eerste generatie jeugdige Antillianen en Arubanen en Marokkanen is de kans om als verdachte geregistreerd te staan vanwege het plegen van een misdrijf ruim drie keer zo groot als voor autochtonen." "De uitkomsten voor de eerste generatie Antillianen en de tweede generatie Marokkanen van wie beide ouders in het buitenland geboren zijn, springen opnieuw het meest in het oog. De laatsten hebben een bijna vier keer grotere kans om verdacht te zijn dan autochtonen, rekening houdend met de andere achtergrondkenmerken." Lees vooral de rest van het onderzoek. Interessant!
Even geheel los van daadwerkelijke cijfers.
En kom op, we gaan hier nou toch niet ontkennen dat Marokkaanse jongeren crimineler zijn dan autochtone jongeren?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.