Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe trek je snel aandacht van een bedienend personeel bijv. in een cafe?

Druk, lawaaierig veel mensen ez. Wel op een beschaafde manier graag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

Zelf naar de tap lopen of even zwaaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon even je hand opsteken. Beleefd en het valt op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijken waar iemand van het personeel loopt, daar op af stappen en vertellen wat je wilt.
Amadea
13 jaar geleden
Maak even vriendelijk oog-contact. Zodra je dat hebt is een klein signaaltje genoeg. Je krijgt gegarandeerd ook een reaktie terug zodat je weet dat je boodschap is aangekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad is oogcontact een goede, maar niet zo snel gemaakt in een druk cafe.

Een hand opsteken is een prima teken, verder kan je niet zo veel doen, roepen heeft niet veel zin als het druk/rumoerig is en is ook niet echt gepast.

Verder lees ik in je reactie op een ander antwoord dat het kan zijn dat het kan zijn dat je te druk bent om oogcontact te kunnen maken.

Maar als je zelf al te druk bent om contact te leggen met een ober/barpersoneel, dan doe je niet echt veel moeite om in contact te komen lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oogcontact maken en hand opsteken zou moeten volstaan, maar als dat echt niet werkt kun je aan je tafel gaan staan en blijven staan; dit is een dissonant in het vredig caféleven en bedienend personeel wil altijd van zoiets ergs afraken en algauw zeggen dat ze naar je toekomen en dat ook doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is het hebben van oogcontact nadat je je hand hebt opgestoken hèt perfecte middel om je bestelling snel te kunnen doorgeven, maar..

Als het vreselijk druk is, trouwens ook als het niet heel druk is, gaan zij die eerder de hand opgestoken hebben natuurlijk wèl voor.

Toen ik ooit eens tamelijk wat haast had daar ik een trein MOEST halen en ik bovendien nauwelijks aan de beurt dreigde te komen, liet ik een biljet van vijg euro op de grond vallen toen een kelner voorbijschoot.

De man raapte het voor mij op en reikte het mij aan. Snel zei ik: Ik heb vreselijke haast; ik moet een trein halen, kan ik even snel een koffie van U krijgen?

De man glimlachte en bracht het meteen. De koffie smaakte perfect..zodat de man zijn fooi meer dan verdiend had.

Ik raad je echter aan deze methode niet te misbruiken.. want als je dat doet, val je waarschijnlijk gauw door de mand..want gek zijn die luitjes natuurlijk ook niet.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak bij binnenkomst loop ik naar een personeelslid toe, en wijs aan waar ik wil gaan zitten (mocht er plek zijn natuurlijk) en zeg erbij dat ik zo direct wil bestellen.
Dit werkt altijd heel goed, want je blijft vriendelijk en bent direct, én het scheelt de bediende weer een extra loopje, want ze hoeft nu niet naar jou te komen om te vragen of je uberhaubt iets wilt, want dat weet ze al, dat je wat gaat bestellen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door op te staan en rustig aan je jas aan te trekken.
Je zult versteld staan hoe snel ze dan bij je zijn..!

Als het hopeloos ontbreekt aan de kwaliteit van de bediening van een restaurant of horecagelegenheid is het helemaal niet verkeerd om met deze subtiele manier kenbaar te maken dat je onvrede hebt met de mate van promptheid van de bediening.

Bij het afrekenen en het na 10 of meer minuten nog steeds niet treffen van de bediening is dit ook een ideale stok achter de deur die ik zeer af en toe eens moet hanteren.
Het gaat om respect over en weer. Natuurlijk loop je niet echt weg zonder te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing