Hoe kan ik het beste twee vermoedelijke kleedkamerdieven pakken?
Sinds het begin van het nieuwe jaar ga ik drie keer per week naar de sportschool. Nu is daar de eerste keer dat ik er kwam, in de kleedkamer een hoofdtelefoon ter waarde van 149 euro van mij gestolen, terwijl ik hem expres helemaal uit het zicht onderin mijn sporttas had gelegd.
Ik heb er melding van gedaan bij het personeel, maar zij vertelden mij dat ze niet verantwoordelijk zijn en dat ik een kluisje had moeten gebruiken. Ik heb geen aangifte gedaan bij de politie omdat ik denk dat het toch geen zin heeft. Sindsdien gebruik ik altijd een kluisje en ik heb me erbij neergelegd dat ik hem kwijt ben.
Sindsdien ben ik wel wat beter aan het opletten bij de sportschool, en ik denk dat ik de dieven op het spoor ben. Vanuit de sportzaal heb je zicht op de kleedkamerdeur, en ik zie al een paar avonden steeds twee dezelfde jongens meerdere keren per avond naar de kleedkamer gaan. Vaak blijft een van beiden buiten staan, ik denk om de wacht te houden. Ik zie die twee ook steeds smoezen met elkaar en verdacht gedrag vertonen.
In dat opzicht ben ik er dus 90% zeker van dat deze twee jongens daar herhaaldelijk op dievenpad gaan in de kleedkamer. Het personeel heb ik op mijn waarnemingen geattendeerd, maar zij zeggen dat ze niets kunnen of willen doen. Hoe kan ik zelf het beste bewijs verzamelen tegen deze jongens, waarmee ik vervolgens naar de politie kan gaan? En dan uiteraard zodanig dat al het bewijsmateriaal rechtmatig verkregen is.
Bedankt voor het meedenken!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.