Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar zou jij iemand een handje geven die in nood zit. Terwijl die persoon jou eens keer had gekwetst?

Stel, iemand heeft je gekwetst, en je kunt het niet vergeten.
De pijn was zo intens, dat je het nog steeds voelt,
dat het in je geheugen gegrift staat...
De pijn komt steeds omhoog als je er aan denkt.!

Dus waarom zou je aan die persoon een handje geven, en hem/haar vergeven?

Toegevoegd na 17 uur:
Correctie
WAAROM

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat je je medemens altijd moet helpen wanneer hij in nood zit. Vergeven hoeft dan niet 100% maar een hand uitsteken kan wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Iemand die echt in nood zit zou ik toch helpen ,zo ben ik nou eenmaal,ik kan ook geen mensen haten zo ben ik nou eenmaal.ik denk dat ik het mezelf nooit zou vergeven als ik het niet zou doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onder andere omdat je daarmee jezelf over dat gekwetste gevoel heen kan helpen, je gaat erboven staan door wél te helpen.
Het zou ook aanleiding kunnen zijn om het uit te praten, wat nooit verkeerd is. Die persoon heeft het misschien niet eens zo door, dat die jou gekwetst heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
iemand die me echt ontzettend heeft gekwetst, daar neem ik grote afstand van.
mocht ik via via dan horen dat deze persoon in nood zit, zou ik bedenken dat dat een goed leermoment voor diegene is.
wat je zaait zal je oogsten.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Gewoon een handje geven met alle oprechtheid die je hebt, dan weet je een ding zeker, dat de mening die die ander heeft over jou zal gaan veranderen... En in die verandering kun jij werken aan dat wat je voorheen nooit vergeten kon...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou een persoon in nood altijd een handje helpen, als dat in mijn macht ligt. Ongeacht of hij me in het verleden eens gekwetst heeft. Ten eerste blijf ik liever niet in het verleden hangen, want we leven NU.
Ten tweede kan iemand anders mij niet kwetsen. Maar dit laatste is een vrij moeilijke theorie. Verstandelijk weet ik dat het waar is, maar het toepassen is niet makkelijk (het lukt me wel steeds beter).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vergeven heeft niets met vergeten te maken.
Je kunt iemand vergeven zonder dat je contact hebt.
Je hoeft niet verder te gaan met iemand ook nadat je deze vergeven hebt.
Immers je vergeeft niet om je weer als slachtoffer op te stellen.
Als je denkt dat je je jezelf kunt beschermen of dat de persoon het niet weer zal doen ben je wellicht in staat te helpen.
Kun je dit niet en denk je dat je weer gekwetst zult worden.

Misschien is het dan beter als degene dan elders hulp gaat vragen.
En kun jij dan behulpzaam zijn in het geven van informatie waar deze hulp dan gezocht moet worden.
Dan heb je wel iets gedaan om degene op weg te helpen.
En laat je het verder over aan diens eigen verantwoording er ook werkelijk iets mee te gaan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je ziet dat iemand bijna dood gaat, ben je VERPLICHT deze te helpen.
Ik ben een persoon die niet (nooit?) snel kan vergeven. Ik zou misschien nog redelijk normaal kunnen doen maar dat is dan niet omdat ik het vergeven heb. En vergeTe dus al helemaal niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding