Hoe zitten die mensen in elkaar die nooit rekening met een ander houden en alleen maar aan hunzelf denken?
Ik probeer mij hun denkwijze of gevoel voor te stellen maar dat kan ik met de beste wil van de wereld niet. Ik moet toegeven dat ik wel eens beticht wordt van dat ik teveel over mij heen laat lopen en misschien dat ik mij er daarom ook geen enkele voorstelling bij kan maken, maar wat drijft die mensen?
Wat zit er in hun hoofd? Hoe zijn ze zo gekomen? Hoe kan iemand zo denken en handelen, vaak ten koste van een ander? Ik kan mij niet voorstellen -met uitzondering van enkele aangeboren karaktereigenschappen- dat ze zo geboren zijn. Is er iemand die mij dit kan uitleggen?
Toegevoegd na 28 seconden:
Deze vraag is overigens echt serieus bedoeld.
Toegevoegd na 25 minuten:
Op verzoek: dat ze je bijvoorbeeld je uitgeleende spullen lachend terugbrengen terwijl die eruit zien alsof ze door de mangel zijn gehaald. Dat ze je privacy en je eigendom niet respecteren. Dat ze nooit eens schijnen te denken hoe iets voor de ander moet zijn, en of zij het leuk zouden vinden als het andersom was. Dat ze gewoon lomp en onbehouwen zijn en nooit eens lijken te denken: Dat zou ik zelf ook niet leuk vinden, of dat is niet zo leuk voor hem/haar als ik dit doe of zeg. Of dat ze je kinderachtig vinden als jij er wèl wat van zegt of laat merken dat je dat niet leuk vindt. Beter kan ik het niet uitleggen, sorry.
Dikke +1
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.