Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Zolang producenten en media een bepaald schoonheidsideaal propageren, en mensen laten zich daardoor leiden in hun idee van wat schoonheid om het lijf heeft, zal eenieder zelf kunnen toetsen of hij of zij aan dat ideaal voldoet.

Geldt dus impliciet net zo goed voor "lelijkheid".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dat zal ze ongetwijfeld verteld worden door andere mensen. Maar wanneer ben je lelijk?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
schoonheid of lelijkheid zit in de ogen van de toeschouwer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, ik ben me er wel degelijk van bewust...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen weet hoe hij of zij eruit ziet. Of dat lelijk wordt gevonden subjectief en het probleem van degene die zich eraan stoort.

Weet iemand met rood haar dat 'ie rode haren heeft?
Weet iemand met 1 been dat 'ie maar 1 been heeft?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is zo dat lelijkheid slechts subjectief is, maar in onze maatschappij weten mensen wel vaak dat ze niet aan het algeheel geldend schoonheidsideaal voldoen. Dat maakt deze mensen niet tot slechtere mensen, en op ieder potje past een dekseltje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms. Maar ook lelijk is een subjectief begrip. Er zijn mooie mensen die zichzelf lelijk vinden. Er zijn lelijke mensen die zichzelf mooi vinden en: Ook al doe het oog ook wat, uiteidelijk gaat het meer om hoe de persoon is dan hoe hij/zij er uitziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt er van af wat je lelijk vind voor een ander is dat mooi. Het gaat dus hoe je de dingen bekijkt. Als er iets is dat voor jou niet lekker smaakt is het voor een ander een lekkernij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij heeft iedere 'lelijkheid' zijn schoonheid. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, lelijke mensen zijn intelligenter dan mooie mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je teruggaat naar de definities van de woorden: 'weten', 'lelijk', en 'zijn', zal je merken dat jouw vraag niet klopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mijn moeder wel haha
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding