Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn Duitsers gemiddelde meer 'klantvriendelijker' ingesteld dan Nederlanders of Hollanders?

Valt mij altijd op als je in Duitsland bent word je gelijk geholpen, luisteren ze beter naar je en blijven altijd 'netjes'. Dat geld zowel in een cafe maar ook gewoon passanten op straat die je waarschijnlijk nooit weer zult zien.

Toegevoegd na 5 minuten:
Woon zelf dus in grote stad aan de grens (Enschede).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (10)

Ik denk dat Duitsers meer hoffelijker zijn dan Nederlanders,zij groeten ook meer dan gemiddeld,naar mijn mening zijn ze gemiddeld genomen klantvriendelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn de Nederlanders met stip het meest onbeschofte volk. Met mijn eigen Amsterdam op 1. Ik merk het al als ik de randstad uit gaat. Van het buitenland kunnen wij nog heel veel leren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsers zijn inderdaad veel vriendelijker en beleefder. Niet alleen in winkels, maar ook in bijvoorbeeld het verkeer. Nederlanders staan in het buitenland steeds meer bekend om hun hufterig gedrag ( mede dankzij ene G. Wilders). Als ik in Engeland ben en men vraagt me waar ik vandaan kom, zeg ik vaak "Duitsland." Steeds vaker schaam ik me om Nederlander te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de gemiddelde duitser veel klantvriendelijker dan de gemiddelde nederlander. Ook met zakendoen: punctueel, altijd beleefd (uitzonderingen daargelaten). Ook in winkels merk ik het. Daar zijn mensen nog klanten. In veel winkels (met name in de grotere steden) in Nederland word je amper te woord gestaan, heb je het gevoel dat je de medewerkers stoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bovenstaande antwoorden zullen ongetwijfeld kloppen, maar dan moet je er wel "normaal" uitzien.
als je op je chopper op vakantie bent, gehuld in een leren jasje en vergezeld door een langharige man, dan springen duitsland en oostenrijk er voor mij negatief uit.
je ontmoet daar veel meer wantrouwen dan in andere europese landen.
dat is althans mijn persoonlijke ervaring.
13 jaar geleden
Ja, ze zijn klantvriendelijker dan Nederlanders. Aan de Duitse hoffelijkheid kunnen Nederlanders en Belgen niet tippen.

Ze zijn vriendelijk en servicegericht en iedereen, jong of oud wordt met U (Sie) aangesproken. Het is wellicht wat overdreven en zorgt voor afstand, maar ook voor een prettige sfeer van respect.

Op straat wordt je meestal vriendelijk gegroet door wildvreemden. Daar moeten we altijd even aan wennen :)
Natuurlijk zijn er ook arrogante en onvriendelijke Duitsers. Maar meestal overheerst toch de Duitse discipline en beleefdheid, ook in het verkeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederlanders staan overal in het buitenland bekend als een onbehouwen, onbeleefd, zuinig, altijd op de voorgrond tredend en opschepperig volk.

Als je op een willekeurige camping, waar ook ter wereld, ergens een luidruchtig en opvallend gedrag ziet of hoort.. kun je er vrijwel zeker van zijn dat zich daar een groepje Hollanders bevindt.

Ook in buitenlandse winkels haal je de Nederlanders er door hun gedrag meteen uit.

Mijn antwoord moge al wel duidelijk zijn, hè? De Duitsers en met hen vele volken, zijn aanzienlijk méér klantvriendelijk ingesteld dan wij Nederlanders.

Zij, de Duitsers, geven er overigens ook blijk van beter opgevoed te zijn dan wij..en gedragen zich derhalve sowieso veel beleefder..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dat niets uit maakt. Je kunt beter vragen hoe worden Duitsers behandeld in Nederland. Dan zul je waarschijnlijk horen dat wij Nederlanders zo netjes en hoffelijk zijn. Elk land is blij met toeristen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat Duitsers geheel tegen mijn verwachtingen in over het algemeen veel klantvriendelijker zijn dan Nederlanders en niet zo´n beetje ook.
Het was een verrijking om vorig jaar heel Duitsland door te rijden met de nodige ´stops´.
De klap was des te harder toen ik weer terug hier in Nederland kwam.
In Duitsland weet men in de regel nog wat een service gerichte klantvriendelijke behandeling is heb ik ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duitsers hebben over het algemeen meer fatsoen, discipline en respect/manieren. Daar hoort ook klantvriendelijkheid bij. Echter zijn er delen en steden in Duitsland, waar ze behoorlijk onaardig tegen klanten zijn en delen waar ze iedere klant hartelijk welkom heten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing