Waarom is de behoefte aan zondagsrust zo belangrijk?
Na aanleiding van het bericht dat een kamermeerderheid de aanpak van de koopzondagen steunt...
Dat er een wiltgroei is ontstaan in de redenen om op een zondag als winkel open te kunnen zal ik niet ontkennen. En dat dit per direct, maar 700 banen en 2000 koopzondagen gaat kosten. Zal ook allemaal correct zijn uitgerekend door het CPB...
Maar wat is nu feitelijk de link tussen het beperken van de koopzondagen en de behoefte aan zondagsrust...
Want als ik behoefte heb aan mijn zondagsrust dan moet ik sowieso deze Bisschopstad al uit met al die klokkenterror ieder weekeinde. Waar ik als 'niet Katholiek' meer last van ondervind. Dan van het feit dat er ieder weekeinde duizenden Duitsers naar de stad komen om inkopen te doen. En dan woon ik midden in de stad, waar ik het dan rustiger vind dan in een willekeurige wijk buiten het centrum...
Dus midden in het centrum, waar ik op zaterdag avond niet het journaal van 19:30 uur op RTL4 kan luisteren. En op zondag ochtend om 8:45 uur gewekt word door de klokkenterror van een Kathedraal...
Dus waarom is de behoefte aan zondagsrust zo belangrijk?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.