Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat had jij gedaan?

Je loopt s'avonds in het donker op een afgelegen plek
met je grote hond die gemondkorfd is. Opeens zie je een groep dealers (opgeschoten jongens), 6 personen, éen houden ze vast met twee man en de rest mag erop inbeuken. De hond heeft mondkorf om bij het uitlaten, omdat hij iedereen aflikt en bijzonder speels is. Op weg er naartoe reed de politie, moeten daar een "rondje" maken, maar net die plek gaan ze niet kijken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In jouw geval, als klein vrouwtje met grote hond? Gewoon doorlopen en allereerst denken aan je eigen veiligheid! Later als je iemand anders tegenkomt of weer thuis bent de politie bellen, en uitleggen wat je hebt gezien!
(en volgende keer altijd een GSM meenemen als je 's avonds gaat wandelen, als je die hebt natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

ik zou maken dat ik wegkwam, en zo spoedig mogelijk de politie bellen.
15 jaar geleden
IK zou mijn mobiel op nachtopname zetten en in het voorbij lopen onopvallend opname maken... En niets zeggen en dan maken dat ik wegkwam... Vervolgens de politie bellen en zeggen dat je wellicht bewijsmateriaal hebt op mobielvideo...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
politie waarschuwen... ze zijn toch in de buurt...
en wat heeft het verhaal van die hond er nu eigenlijk mee te maken?

Toegevoegd na 7 minuten:
de speelse hond als 'dreiger' gebruiken werkt natuurlijk niet... wil die mee gaan ravotten... niet zo slim...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou niet mijn hond op het spel zetten in ieder geval, als er één idioot is met een mes zit jij met de ellende. Ik zou mn telefoontje pakken en direkt de politie bellen. Ze zijn tenstlotte in de buurt.
15 jaar geleden
Ik zou zelf inderdaad zo snel mogelijk de politie bellen en dan vanaf een afstandje de boel in de gaten houden, om eventueel één van de groep te kunnen volgen voor het geval ze vertrekken voordat de politie arriveert.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het niet weten wat ik zou gaan doen. Meestal reageer je in dit soort situaties anders dan je vooraf had bedacht. Gelukkig ben ik nog nooit in dit soort situaties gekomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Camera aan van mijn gsm, muilkorf los maken van de hond, politie bellen en intussen naar de groep toelopen tot op veilige afstand en waarsvhuwen dat je de hond gaat loslaten, de film draait en de politie al is gebeld.. afwachten en eventueel hond inderdaad laten gaan.. vertrouw er dan wel op dat deze ze angst aanjaagt... zou zelf niet weggaan..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou ze lekker laten beuken. Politie hier in Enschede tenminste zijn hypocriete lafaards, ze pakken juist de onschuldigen en de schuldigen laten ze lopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De muilkorf losmaken, en ondertussen afstand houden en de politie bellen. Probeer tegelijkertijd zo veel mogenlijk details van de daders te onthouden voor een goed signalement.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik maak dat ik daar weg komt. Interesseerd mij niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat heeft die hond met muilkorf ermee te maken. Een likkende hond angst laten uitstralen, moet je meer naar het circus als het zou werken.

Met je mobiel een opname maken, in de avond? Wat verwacht je dat er wordt opgenomen, zwarte beelden met wat vaag stemgeluid, denk je dat ze bij de politie er iets mee kunnen doen.

Denk je dat het niet opvalt als je in de nachtstand film met je mobiel op een afstand?

Denk je dat ze jou niet "pakken" in dat donkere plekje, denk je niet dat ze doorhebben dat als je hier de hond uitlaat dit waarschijnlijk morgen ook zou doen?

Gewoon even wat teruglopen en bellen met 112, daar is dat nummer voor. Als ze vragen of er gewonden zijn wat overdrijven en geloof me ze komen echt wel!

Sjonge jonge, wat eens stoere verhalen allemaal!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Politie bellen. Verder niet ingrijpen of belangstelling trekken. Je kan dat zooitje toch niet aan. Tenzij je onderwerp van een liedje wilt worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing