Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft de Occupy beweging een plan of idee wat er nu wel moet gebeuren met de economie ?

ik zie alleen een protest met tenten, maar geen plannen

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De Occupy beweging tracht aan te geven dat zij ergens OP TEGEN is.

Ze demonstreren immers alleen maar om hun ongenoegen te uiten tegen de 'grootverdieners'.

Een betere omschrijving van de laatste groepering zou wellicht zijn: De graaiers van de maatschappij.

De Occupy beweging eist een eerlijker verdeling van de rijkdommen.

Men van de Occupy beweging gaat ervan uit dat de huidige crisis te wijten is aan de graaiers en de groep hebzuchtigen.

Ik voel wel enige sympathie voor de Occupy mensen..

Maar ik denk dat de crisis vooral de wijten is aan het slappe regeringsbeleid van de zuid Europese staten, alsmede aan de gigantisch grote staatsschulden van veel Europese landen en Amerika.

En ja, het graaien doet in tijden van grote bezuinigingen bepaald onsympathiek aan..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb zelf nog geen goede plannen gehoord van de Occupydeelnemers. Ben een aantal keren langs het tentenkamp in Groningen gereden. Zag hier spandoeken met teksten als "weg met geld". Niet echt realistisch. Kennelijk willen deze mensen weer terug naar de ruilhandel.

Verder verbaas ik me ook, dat deze kampeerders hier allemaal tijd voor hebben. Actief bezig zijn, om de economie er weer op te helpen, doen ze niet. Er wordt tijdens het wekenlange bezetting niet gewerkt, of gestudeerd, maar waarschijnlijk wel een uitkering genoten. Komt dus eigenlijk neer op schoppen tegen de bak, waar ze wel uit eten.
13 jaar geleden
Onze grote vrienden van de Occupy hebben in principe geen idee waar ze mee bezig zijn. vergelijkbaar met de hippie beweging komen ze met leuzen als, weg met de gevestigde orde, weg met kapitalisme. maar concrete plannen, ho maar. Dit is meer een typisch voorbeeld van luie mensen die warm worden van protesteren dan mensen met een concreet plan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebt u al eens de moeite genomen om in gesprek te gaan met de demonstranten? Dan hadden die u vertelt dat het gaat om het bewust maken van de bevolking. Zoals bijvoorbeeld dat er nagedacht moet worden over het gebruik van fossiele brandstoffen. En dat het nodig is om na te denken over consumeren. Dat het best allemaal wat minder kan. Maar ik weet zeker dat de desbetreffende Occupyers dat u herl goed kunnen uitleggen als u de tijd neemt om een gesprek aan te gaan. Overigens hebben de meerderheid van de demonstranten gewoon een baan en een hoge opleiding.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat idee hebben ze niet, sterker nog, in tegenstelling tot wat veel mensen beweren heeft niemand een idee. Elk land, elke minister of president komt met schitterende voorstellen, hebben rekensommetjes gemaakt hoe het beter zou worden, zo ook zullen de Occupy beweging allicht ideeen hebben hoe het beter moet.....staken, niet meer werken, wel geld ontvangen, onrust veroorzaken, mensen valse hoop geven, onvrede uiten, vertellen hoe het wel moet maar het uiteindelijk niet kunnen waarmaken. Eigenlijk iets wat ministers en presidenten ook goed in zijn.....het enige voordeel is dat een president wel risico's neemt op persoonlijk vlak en echt aan het werk is, de Occupy beweging daarentegen stelt een wensenlijst op, verwacht dat mensen doneren in de vorm van eten en materialen terwijl ze er (behalve onrust veroorzaken) niet voor werken.

Hoewel ik me best kan voorstellen dat ze het niet eens zijn met de economische crisis (wie wel?), doen ze toch alle moeite voor niets. Er moet nu eenmaal bezuinigigd worden, we zijn nu eenmaal afhankelijk van een ministerie, een ministerie die op hun beurt weer afhankelijk is van de inwoners hier die bepalen wie de eindverantwoordelijke (minister-President - VVD) is. Het merendeels van de Nederlanders heeft gekozen voor VVD, temeer omdat ze dan de hypotheekrenteaftrek kunnen houden....Grote vreugde toen bleek dat VVD gewonnen had, een vieze tegenvaller voor veel kiezers bleek want ze gaan nog veel verder.

Nu hij zijn plannen aan het waarmaken is, en binnenkort misschies 25% van Nederland echt arm gaat worden, worden mensen bang, ineens krijgen ze spijt van hun keuze op de VVD en geven die de schuld van de crisis terwijl het de kiezer zelf is die dit had kunnen voorkomen door op een partij te stemmen die jou niet armer gaat maken maar alleen maar beter.....PVDA bijvoorbeeld!
(Dit is slechts een voorbeeld, niet iets wat ik vind of op gestemd heb.)

In feite wil iedereen het beste voor zichzelf, we leven nu in een maatschappij waarin iedereen voor zichzelf kiest, zo ook de ministers....zelf verdienen ze steeds meer en de burgers gaan er alleen maar op achteruit. Zeker weten dat als de baas van de Occupy aan de macht komt dat ze het niet anders doen als de huidige ministers, eigen zakken vullen en de rest leegzuigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing