Is de wintertijd voor mens en milieu eigenlijk niet anti-productief?
Bij het ingaan van de wintertijd kan je wat extra uitslapen, maar in plaats daarvan zullen veel de mensen op dezelfde tijd als anders wakker worden en liggen ze een poos te woelen, te draaien en te piekeren in bed voor ze er uitstappen. De dag wordt volgens mij dus veelal langer dan normaal. Dus vermoeiender voor de mens.
Bovendien moeten 's avonds de lichten eerder aan, omdat het vroeger donker wordt. Dus slecht voor het milieu.
Daarnaast worden boeren en veel andere beroepsgroepen (thuiszorg e.a.) er door benadeeld en moet er enorm veel werk verzet worden om steeds vlucht- en verkeersschema's op orde te krijgen. En vergeet al die klokken niet die thuis en in bedrijven gelijk gezet moeten worden. Kost erg veel tijd. Stel: er zijn 100 miljoen klokken en horloges in Nederland. Als voor elke klok 1 minuut wordt uitgetrokken is dat in totaal zo'n 190 jaar werk.
Zie ik dat nou goed en ben ik zo slim en al die overheden zo dom, of ben ik zo dom en zijn de overheden toch slimmer dan ik dacht?
Toegevoegd na 2 dagen:
Allemaal bedankt voor de reactie.
Ik merk wel dat er helaas weinig aan te doen is. Het was me bekend dat de wintertijd de echte tijd is. Maar ik dacht zo: waarom kan de zomertijd niet gewoon doorlopen? Want tijd is, dacht ik, toch iets subjectiefs. Of zie ik dat verkeerd?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.