Wat te doen: bij familie en mensen op je werk, maatschappelijk werker) die vinden dat ik autistisch ben?
Ik raak overspannen van die rotopmerkingen, ik slaap erg slecht. Ik doe vrijwilligerswerk, ga graag met mensen om, heb veel hobby's en dus veel interesses, maar steeds meer wordt ik kwaaier op die mensen.
Terwijl ik al 1 jaar geleden een autisme test(van de sociale dienst, doordat het vrijwilligerswerk had gezegd dat ik autist zou zijn, geheel onterecht en toen had ik nog een bijstandsuitkering.) heb gedaan en daar uit blijkt dat ik geen autisme heb en ook geen trekjes daarvan, mensen uit mijn omgeving blijven doorzeuren dat ik autistisch ben.
Mijn moeder en mijn vrienden vinden dat ik totaal niet autistisch ben, eerder goed voelen wanneer iemand niet lekker in zijn vel zit, of juist heel goed in zijn vel zit.
Toegevoegd na 12 minuten:
Ik zit nu in een rouwproces en daarom ben ik extra gevoelig.
Toegevoegd na 2 dagen:
Ze vinden mij een autist, omdat ik weinig vrienden en geen partner heb. Dat het een bewuste keuze is: weinig vrienden(wel goeie), geen partner, begrijpen hen niet.
Ook vinden ze dat ik autist ben, omdat ik geen baan in deze crisistijd, ze vinden mijn gedrag autistisch, terwijl hoe dan ook, ze vinden me niet aardig, ook kennnen ze niet, waardoor het contact aan de telefoon, en op een feestjes altijd, anders is. Altijd hebben ze iets op aan te merken bij me.
Maar ze komen toch door iets in je gedrag op het idee. Je zou er eens naar kunnen vragen?
Probeer met een grapje te reageren als iemand weer een opmerking maakt.
Het is voldoende om heel intelligent zijn om voor asperger te moeten doorgaan. Probeer het toch te aanvaarden. Veel kan je er niet aan doen. En door zo heftig te reageren vinden ze het leuk je er mee te pesten. Toen ik jong was, bestond autisme als het ware niet. Je was een vreemde of rare jongen. Er werd toen niet zo zwaar aan getild.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.