Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

verhuizen van spanje naar nederland waar te beginnen?

hallo , wij zijn jong koppel ik belg vriendin engels met kindje van 5 wonen nu samen 2j in spanje maar hier is echt geen werk vandaar .
we kijken te verhuizen naar nederland we willen niet belgie en ook niet uk dus dachten we nederland .
maar de vraag is waar te beginnen .
we moeten beetje zekerheid hebben voor we vertrekken van job en huis bijv beeld ; ik heb al eens gekeken en ze vragen voor te huren meestal bewijs van job en ook in nederland zijn huizen niet gemeubeld zoals in spanje dus we zitten beetje blok aangezien we geen familie hebben daar maar gewoon een volledige nieuwe start willen opbouwen we zouden regio rotterdam gaan omdat we daar 1 koppel kennen en zij is engels hij nederlander en daar wel werk te vinden is gemakkelijk zeggen ze ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er met je andere kind gebeurt dan? Jullie hadden toch twee kinderen?
http://www.goeievraag.nl/vraag/vraag-ivm-verhuis-spanje.25806
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rotterdam zou ik je qua wonen niet aanraden met een klein kind, het is geen gezonde stad (veel problemen, overlast, misdaad). Maar er is vast wel werk te vinden, want Rotterdam is een grote stad met een enorme haven. Zoek huisvesting in de omgeving Vlaardingen, of beter nog de Drechtsteden, bijvoorbeeld Dordrecht, de Hoekse waard, Alblasserwaard. Da's een stuk rustiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier nog een handige site:
http://emigreren-naar.nl/emigreren-naar-nederland

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een hele grote stap en de vraag is nogal breed. Het is altijd aan te bevelen ergnes naar toe te gaan waar je iemand kent. Aangezien je niet aangeeft wat voor soort werk je zoekt, kan ik niet zeggen of Rotterdam voor je familie de juiste plek is.

Een inboedel bij elkaar krijgen is de minste zorg. Er zijn genoeg kringloopwinkels/wijkpastoraten waar je voor een prikkie alles kan kopen.

Als je op de particuliere markt iets huurt, hoef je geen arbeidsverklaring te hebben.

Ga hier eens kijken:

http://emigreerwijzer.nl/nl/homepage/93-39.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen bewijs van inkomen bij en particulier verhuurder? Denk je n8 echt dat een particulier zo gek is, dat ze het risico nemen dat het huis verhuurt wordt en dan veel kosten moeten maken om hun geld te kunnen krijgen?

Andere antwoorden (2)

ik wil jullie niet ontmoedigen, maar ik denk niet dat het makkelijk zal zijn vanuit Spanje een nieuwe start te maken in Nederland. Probeer in elk geval eerst werk te vinden voor je daar vertrekt. Voordat je een woning krijgt toegewezen heb je inderdaad heel vaak een verklaring van je werkgever nodig zodat de verhuurder weet dat je de huur ook kunt betalen.
Heel veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verhuis zelf al jaren van land naar land zonder van tevoren iets te regelen, ik vind altijd wel wat.

Uiteraard heb jij een kind dat naar school moet, en ligt de druk wat hoger.
Voordat je verhuist is het dus wijs om al een baan te regelen. Ik weet niet wat voor werk je doet maar het lijkt me handig om al vanuit Spanje te beginnen met solliciteren, je kunt CV's opsturen en je situatie uitleggen. Met Ryanair vlieg je voor bijna niets naar Nederland toe dus je kunt al heen en weer voor enkele sollicitatie gesprekken.
Ook moet je een burgerservice aanvragen. Wanneer je je inschrijft in Nederland komt deze er vanzelf bij.

Wanneer je de baan hebt, kun je een geschikte woonruimte regelen. Je kunt ook in Nederland woonplaatsen met inboedel vinden, dat zijn dan voornamelijk appartementjes. Online via Expatriates.com kun je eens rondkijken. (wees wel voorzichtig, er zijn veel oplichters actief op die website, doe nooit een betaling voordat je het huis hebt gezien en de eigenaar en papieren hebt ontmoet)
Daar kun je altijd in beginnen en wanneer je een vast inkomen hebt en je je kind eenmaal op school hebt, dan kun je dan op zoek naar een grotere woonruimte.

Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding