Hoevelen van jullie durven nog steeds in te grijpen bij "hufterig "gedrag?
Ik stond laatst in de rij bij het instappen in de bus. Ik was aan de beurt en plotseling komt er een groepje jongens (15-16 jarigen) aangerend, duwen iedereen opzij en een
trekt mij terug en vliegt het trapje op. Mijn man vliegt er achteraan,grijpt die jongen, draait zijn arm op zijn rug en duwt hem de bus weer uit. Hij duwt hem naar voren en zegt; "Achter aansluiten jij, ben je helemaal besodemietert". De vrienden natuurlijk commentaar en degene die riep:"Hè kl...." daar liep mijn man naartoe, ging voor hem staan en zei:"Als jij je niet gedraagt, zorg ik dat jij niet meerijdt en dat geldt voor jullie allemaal. Ze waren te verrast om te reageren. In de bus houdt mijn man ze dan in de gaten en toen een van die jongens neerplofte en zijn voeten op de bank voor hem neerlegde, wilde mijn man opstaan. Ik pak hem beet en zeg:"laat nou",maar na een kort;"nee",staat hij op, loopt naar die gast toe en zegt:"wil je die voeten weghalen daar en je normaal gedragen, anders zet ik je er eigenhandig uit nu".Gelukkig koos hij eieren voor zijn geld en verder hebben we er geen last meer van gehad. Je hoorde de mensen zeggen; "eindelijk grijpt er eens iemand in",dan denk ik (want ik zou ook niet durven ) Hoeveel mensen zouden er nog durven ingrijpen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.