We kregen een anonieme brief met: "HALLOWEEN Op deze avond komen wij langs de deuren en roepen Trick or Treat!!" Wat daarmee te doen?
Verder staat er: "Hallo allemaal, Maandag 31 oktober 2011 is het weer tijd voor het griezel/snoepfeest. De kinderen vragen u hiermee om een kleine traktatie. Het zou leuk zijn als u wat snoep in huis heeft, maar is uiteraard geen verplichting. Alvast dank!"
Dit hebben we nog nooit megemaakt. Ook niet bij de ons bekende feestdagen als bij voorbeeld Sinterklaas, Sint Maarten, Kerstmis, Carnaval, Palmpasen.
Waarom deze uitheemse invloeden en pogingen om Nederland om te vormen naar vreemde, buitenlandse gebruiken en gewoonten?
Zijn we met deze beïnvloeding nog wel vrij om hieraan wel of niet mee te doen?
Toegevoegd na 51 minuten:
Dedze actie valt op. Het gaat me er om dat je tevoren een anonieme brief ( in kleurendruk en -foto's) in de bus krijgt (marketing) waarmee de geplande activiteit wordt aangekondigd. Dat men je zo tracht te beinvloeden dat je je gedrongen voelt om mee te doen.
Toegevoegd na 57 minuten:
Dedze actie... moet zijn Deze actie...
Toegevoegd na 6 dagen:
Het valt op dat veel mensen er geen probleem mee hebben met de anonimiteit waarachter de verzender van de brief zich verschuilt. De opsteller is daardoor niet aanspreekbaar op de inhoud van zijn boodschap. Dat wordt geaccepteerd!
Toegevoegd na 1 week:
Wat is de reden dat er zo veel antwoorden en reacties zijn op een dergelijke vraag?
Als verrassing moet je een wortel of zoiets nemen.
De verrassing moet je met aluminiumfolie inpakken.
Geloof me ik heb dit vorig jaar gedaan met Sint Maarten het werkt!!!
Wil je dit niet, neem dan je vrouw lekker mee uit eten die avond, dan heb je nergens last van.
Pogingen Nederland om te vormen?
Heb jij iets tegen buitenlanders?
Ik vindt dit maar een rare vraag.
Als er geen problemen zijn maak je er zelf maar 1.
Je hoeft hier helemaal niets mee te doen en er al helemaal geen probleem van te maken.
Je krijgt een keurig briefje,van iets dat waarschijnlijk door/voor kinderen is georganiseerd.
Echt rare reactie hoor.
Ik vindt het juist wel leuk,mijn jongere broertje vond dat soort feestjes(ja,ook Halloween)altijd echt leuk.
Wil je Nederland net als de heer wilders van vreemde smetten vrij houden?
Vandaar , dat ik aan `n `reclamefolder`dacht.
Ook zijn er veel mensen tegen moederdag en vaderdag (Moolkeesje), omdat dat pure commercie is. Dit gaat daar wel erg op lijken met een kleurenfolder.
En dat heeft niets te maken met Xenofobie (Torrie).
Dat briefje zou ik als attent opvatten. Toen ik een paar jaar terug verhuisde naar een nieuwe gemeente werd er ineens een keer aangebeld door een groep kinderen. Het was 11 november maar St Maarten was in mijn voorgaande woonplaatsen een niet gevierd feest. Ik was compleet verrast. Daar stond ineens een allerliefst schattig groepje kinderen te zingen met lantaarns en ik had helemaal niets in huis.
Als ik het had geweten had ik iets kunnen regelen of eventueel de deur dicht kunnen laten, maar daarvoor was het te laat, heel vervelend om die kinderen te moeten teleurstellen.
Xenofobie wordt in het Nederlands ook wel vreemdelingenangst genoemd. Xenofobie kan voortkomen uit racisme, en via vreemdelingenhaat leiden tot rassendiscriminatie, haat zaaien, geweld en zelfs genocide.
In ruimere zin betekent xenofobie ook wel de algemene angst en afkeer van de mens voor alles wat vreemd, ongewoon of zeldzaam is. De American Psychiatric Association definieert het in DSM-IV als een speciale vorm van fobie.[bron?]
Welke vreemdelingen wanneer komen bloot te staan aan xenofobie hangt af van een veelheid aan factoren, en is als gevolg daarvan moeilijk te voorspellen. Xenofobieën verdwijnen vaak even plotseling als ze ontstaan. Hier gaat het alleen maar over een uit Amerika overgewaaide folklore waar men in Nederland niet veel, (en Hajete helemaal niets), mee heeft.
Wij hebben al St maarten, en dat is net zo iets.
Niet zo overdrijven dus.
Het staat een ieder vrij om er niet aan mee te willen doen, Net als Valentijnsdag, moederdag en vaderdag, allemaal overgewaaid uit Amerika. En dat heeft niets met xenofobie te maken.
Niet alles is te onderbouwen. Dit is meer gevoel...
En Marleen, ik denk dat het óúders zijn die dit briefje hebben geregeld, dus dan is het wel zielig als die kinderen een augurk krijgen van je ;)
Uitheems,Niet-Nederlands.
Komt een beetje naar over hè?
Weinig tolerant,vindt ik.
En ik niet alleen zie ik( gelukkig!)
Waarschijnlijker is het van een klein vriend(inn)en groepje dat het plan heeft bedacht langs de deuren te gaan. Zit jij met je bergen snoep..............
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.