Zijn dit normale omgangsvormen?
Ons huis zit een beetje raar ik elkaar. Onze "voordeur" en achterdeur zitten slechts een paar meter van elkaar af, maar dan aan de achterkant van het huis.
Wij leven echter meestal in het voorste gedeelte van het huis. Nu komt het dus regelmatig voor dat ik me helemaal wezenloos schrik van vreemden die met hun hoofd ineens voor de voorramen staat (of er op staat te kloppen) omdat ik de bel niet heb gehoord. Om daar te komen moeten ze dus door een flink stuk prive terrein om voor het huis te komen, wat voor ons onder privacy valt.
Persoonlijk vindt ik dit knap brutaal, ook al horen wij de bel dan vaak niet (zie andere vraag). Maar we hoeven toch ook niet overal hekken neer te zetten omdat mensen ons met alle geweld willen bereiken? Het zit niet in mijn aard om de deur niet open te doen als ik weet dat daar mensen aan staan, maar stel dat ik daar nu eens echt geen zin in had? Ik vindt het moeilijk om er wat van te zeggen, maar als ik dit wel zou doen, ben ik dan kinderachtig?
Toegevoegd na 3 minuten:
Eigen volk weet wel hoe ze binnen moeten komen. Het gaat dan dus echt over collectanten, colporteurs, bezorgers, etc.
Toegevoegd na 22 minuten:
Ik bedoel dus eigenlijk met omgangsvormen: Als iemand niet open doet om wat voor reden dan ook, dan is het toch klaar, en kom je desnoods nog een keer terug?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.