Zijn er complexen zoals caravanpark, tuinpark etc waar het restafval in speciale, gekochte vuiniszakken aangeleverd moeten worden en werkt dit?
Nu is het vaak zo dat sommige mensen hun afval zelf meenemen (wie aanvoert kan ook afvoeren) en anderen van alles in containers gooien, ook wat niet mag. Dit verhoogt de kosten. EEn oplossing kan zijn: koop speciale vuilniszakken, met een logo. Alleen deze zakken mogen in de container. Wil je afvoeren, prima. Wil je t in containers kwijt, ook goed: je betaalt immers per zak.
Invoeren van dit systeem lukt niet, omdat men bang is dat er dan gedumpt wordt, wat weer ratten aantrekt.
Ik vraag me af of er plekken zijn waar men al met betaalde zakken werkt en of het daar goed gaat, niet gedumpt wordt. Zijn die er?
Toegevoegd na 2 uur:
Dat het niet werkt ivm onverschilligen, besef ik. Dus daar vraag ik niet echt naar:-)
Ik weet dat er plekken zijn waar t wel werkt, maar waar?
Kent/weet iemand van zulke plekken?
Meenemen naar een wijk: meenemen doet de welwillenden, de anderen gooien t in de containers waar de eerste groep ook aan mee betaalt. De aso's gooien alles erin, ook tuin en bouwafval.
Dumpen is HET argument om het niet te doen, ik zoek plekken waar het wel goed gaat
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.