Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op welke manier kunnen mensen, die afhankelijk zijn van autovervoer, nog genieten van mooie natuurgebieden? (zie extra uitleg a.u.b.)

Mensen die niet anders vervoerd kunnen worden dan per auto, willen ook graag de mooie routes door de bossen meemaken. Veel natuurgebieden/routes, worden voor auto`s verboden gebied. En ik bemerk, dat er steeds meer mooie weggetjes voor auto`s afgesloten worden . En wij dan?... wanneer we later niet meer mobiel zijn en afhankelijk ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
921
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@niksert er zijn veel mensen voor wie zelfs een electrische fiets geen optie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is het te hopen dat je iemand hebt met een grote auto waar een rolstoel in kan en die je meeneemt het natuurgebied in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@nelly3, je hebt het goed begrepen.

@Niksert, wellicht ben ik niet duidelijk genoeg geweest, maar mijn vraag ging over mensen die niet anders vervoerd kunnen worden dan per auto. Stel je even voor, een man/vrouw van 90 jaar ? En wanneer jij die leefdijd hebt en zelfs niet meer op een elektrische fiets/rolstoel je kunt voortbewegen...?
amigo
13 jaar geleden
probleem is, dat als je wegen speciaal voor deze (toch heel kleine) doelgroep dwars door de natuur legt, deze wegen voor 90% worden gebruikt door luilakken die te beroerd zijn hun auto aan de rand te parkeren, en hoe maak je het onderscheid? speciale 90+ invaliden kaart (want veel "andere" invaliden zijn nog WEL in staat om met een rolstoel of aangepaste fiets te toeren) Ik denk dat de groep die je nu beschrijft wel HEEL erg klein is
jodyenboyke
13 jaar geleden
Goeie vraag! Ik vraag me het ook wel eens af, ben zelf ook niet zo gezond en vindt het heerlijk om (rustig) door ons mooie land te rijden. Veel ANWB-routes zijn ingekort en juist op de meest mooie plekjes afgesloten. Jammer, soms wel begrijpelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ amigo, dan kom jij nooit in verpleeg-en bejaardenhuizen, of bij mensen die in aanleunwonigen of seniorenwoningen wonen,deze groep wordt door de vergrijzing juist steeds groter en is nu echt niet 'heel klein'.
amigo
13 jaar geleden
natuurlijk realiseer ik me de huidige vergrijzing, gesteld werd echter 90+ EN zeer slecht ter been
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok dan begreep ik je niet goed. Ik denk trouwens dat de groep 90+ en wel goed ter been echt heel klein is. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook veel jonge mensen die afhankelijk zijn.
amigo
13 jaar geleden
Het is in het geheel niet mijn bedoeling een groep "afhankelijken" , te kort te doen, ik denk echter dat momenteel dit land a) behoorlijk druk bevolkt is en B) er een mentaliteit verschuiving heeft plaatsgevonden waardoor veel mensen (niet IEDEREEN , let op, maar de groep is wel groeiende) met allerlei " legitieme" smoezen voor ALLES de auto pakt. Naar school vlakbij (ja ik moet gelijk door naar mijn werk)
Naar de supermarkt die op 5 minuten zit (het regent)
Op visite gaan (als we teruggaan is het donker) EN bij een uitje (dan kunnen we daarna gelijk doorrijden naar ......) En dat wordt gewoon te veel in dit volle land!!!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik denk (en hoop dat dit zo blijft) dat er toch nog wel plekken zijn waar je een mooi UITZICHT kunt hebben vanuit je auto.

Ga maar eens in Hoek van Holland langs de waterweg staan.

Als je echt op de auto bent aangewezen kun je er toch niet meer echt " doorheen struinen" .

En verder zijn er " rolstoelvriendelijke" wandelpaden in Nederland

Die zouden dan toch geschikt moet zijn?
(Lees meer...)
13 jaar geleden
De beste manier voor mij in zo'n situatie zou zijn om de grens over te steken naar Duitsland. Daar heb je oneindig veel mooie weggetjes in prachtige natuurgebieden met vaak een veel mooier uitzicht dan in Nederland.

En zover is Duitsland nu ook weer niet.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lucky you @Paulus!
Maar vergis je niet, Nederland is òòk prachtig ! Daarom hoop ik voor de mensen die niet goed ter been zijn en Duitsland toch een beetje te ver is `om even een ommetje te gaan maken`, er een goed alternatief wordt gevonden, om hen toch ook te kunnen laten genieten van de mooie stukjes natuur die afgesloten zijn voor auto`s.
paulus811
13 jaar geleden
Het hangt er maar vanaf waar je begint met rijden voor je ommetje, voor sommigen is Duitsland veel dichterbij dan pakweg de provincie Drenthe. In Nederland vind ik de Posbank een erg mooi gebied en dat geldt ook voor de Utrechtse Heuvelrug, maar ook in Drenthe zijn prachtige bossen. En op al deze plekken mag je met de auto komen. De ANWB Mergellandroute door Limburg is ook schitterend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding